فروش فایل5

فروشگاه فایل

فروش فایل5

فروشگاه فایل

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری

RSS feed.

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری
    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیریدسته: روان شناسی
    بازدید: 19 بار
    فرمت فایل: docx
    حجم فایل: 24 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 17

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری این فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی است و تمام محصولات این فروشگاه دارای گارانتی بازگشت وجه است

    قیمت فایل فقط 12,000 تومان

    خرید

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری

    دارای منابع فارسی و انگلیسی

    مسئولیت پذیری:

    مسئولیت حالتی که طی آن شخص نقش و اثر خود را در عوارض  و نتایج یک اقدام، فعالیت یا رفتار می پذیرد. شرایط فرد بزرگسالی که قادر است مقررات ، آداب ، رسوم، و معیارهای اخلاقی ، اجتماعی ، شغلی و  . . . را رعایت کند و در صورت عدم رعایت ، عوارض و نتایج نامطلوب آن را نیز پذیرا می باشد. یکی از ویژگی های فرد این است که نقش های اجتماعی خود را می پذیرد و در جهت انجام وظایف خود تلاش می کند (ساعتچی ، 1377). فردی که مسئولیت کاری را بر عهده می گیرد می پذیرد که یک سری فعالیت هایی را انجام دهد یا برای انجام این کارها توسط دیگران نظارت داشته باشد(سرتو  ، 2004، به نقل از اونگرانو،2012).

    گاف (1968) معتقد است که مسئولیت پذیری به معنای در نظر داشتن پیامد رفتار خود و قابل اعتماد و اطمینان بودن در رفتار، و احساس تعهد به ساختار اجتماعی بزرگتر می باشد.

    مسئولیت پذیری[1]، یکی از ابعاد شخصیت سالم و ویژگی بسیار مهمی در کلاس درس و زندگی روزمره است و والدین، مشاوران و معلمان، نقش مهمی برای کمک به دانش آموزان در کسب مسئولیت پذیری مدرسه، خانواده و اجتماع بر عهده دارند. برای ایجاد حس مسئولیت پذیری، روش ها و راهکار هایی تدوین شده است که معلم می تواند آن ها را در کلاس خود اجرا نماید(حسین پور، درویشی و سودانی،1389).

    مسئولیت‌پذیری یعنی قابلیت پذیرش پاسخ‌گویی و به عهده گرفتن کاری که از کسی درخواست می‌شود و شخص حق دارد که آن را بپذیرد و یا رد کند. مسئولیت با وظیفه تفاوت دارد، وظیفه کاری است که یک نفر به دیگری محول می‌کند و باید حتما انجام بگیرد. در واقع مسئولیت انتخابی آگاهانه است. کودکی که از ابتدا امکان استقلال به او داده شده باشد، آمادگی بیش‌تری برای پذیرفتن مسئولیت خواهد داشت. مسئولیت‌پذیری بخشی از رشد شخصیت کودک است. کودک از سن دو تا سه سالگی نیاز دیگران و اهمیت دادن به آن و نیز انتظارات دیگران از خویش را درک می‌کند و این روند، حس مسئولیت‌پذیری را در او ایجاد می‌کند. پدر و مادر باید الگوی این مسئولیت‌پذیری را به او بیاموزند، زیرا اگر پروسه‌ی مسئولیت‌پذیری به درستی در تربیت فرد شکل نگیرد، بعد از هجده سالگی، زمانی که شخصیت فرد شکل گرفت، دیگر نمی‌توان او را تغییر دارد، در این صورت یا باید خانواده خود را با او وفق بدهد یا او را مجبور کند که با محیط خانواده سازگار شود و اگر این شخص نتواند خود را با خانواده هماهنگ کند بهتر است از خانواده جدا شود و زندگی مستقلی برای خویش تدارک ببیند(احمدی و رمضانی،1386).


    [1] - responsibility

    قیمت فایل فقط 12,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری , مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری , مسئولیت پذیری , مبانی نظری و پیشینه تحقیق

پاورپوینت تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیری

پاورپوینت تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیری

RSS feed.

  • پاورپوینت تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیری
    پاورپوینت تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیریدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 18 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 503 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 58

    پاورپوینت تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیری شامل 58 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیری

    پاورپوینت تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیری شامل 58 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    منظور از طبقه‌بندى و تحلیل هدف‌هاى صریح آموزشی، تعیین راه‌ها و مراحل دقیق و مشخصى است که بعد از تحقق آنها تغییرات لازم در تفکر، احساسات و مهارت‌هاى عملى شاگردان بوجود آید.

    طبقه‌بندى هدف‌هاى آموزشى در حیطه‌هاى مختلف یادگیری، به تجربه و تخصص فراوان در زمینهٔ تعلیم و تربیت نیاز دارد؛ زیرا هدف‌ها از نظر ماهیت و درجهٔ سادگى و پیچیدگی، در مقوله‌ها و سطوح مختلفى قرار مى‌گیرند؛ مثلاً بعضى از هدف‌ها، نگرش‌ها و تمایلات و ارزش‌هاى شاگردان را در برمى‌گیرد، در صورتى که برخى دیگر ممکن است بر ساخت شناختى فرد یا مهارت‌هاى عملى او تأکید داشته باشد؛ یا هدفى همچون کسب اطلاعات و تشکیل عادت‌هاى ساده از نوع هدف‌هاى آموزشى دست‌یافتنى باشد، در حالى که ممکن است به دست آوردن قدرت تحلیل و بررسى ارزش‌ها جزء گروه‌ هدف‌هاى پیچیده‌تر باشد. دستیابى به هدف‌هاى آموزشى ساده ممکن است در یک ساعت تدریس و تمرین امکان‌پذیر شود، در حالى که دستیابى به بعضى از هدف‌هاى دیگر چندین ماه یا سال فرصت و فعالیت لازم داشته باشد. با توجه به ویژگى‌هاى فوق، طبقه‌بندى‌هاى مختلفى از هدف‌هاى آموزشى ارائه شده است که معروف‌ترین آنها طبقه‌بندى بنیامین بلوم و همکاران اوست. در طبقه‌بندى بلوم، هدف‌هاى آموزشى در سه حیطهٔ شناختى (cognitive domain)، عاطفى (affective domain) و روانى - حرکتى (psychomotor domian) قرار مى‌گیرند. طبقه‌بندى اهداف در سه حیطه بدلیل تأکید بر جنبه‌هاى خاص هدف‌هاى مختلف است و نه متمایز کردن آنها بصورت طبقات مطلقاً مجزا و نامربوط به هم؛ زیرا در فعالیت‌هاى آموزشی، به هیچ‌وجه نمى‌توان مرز مشخصى بین سه حیطهٔ مذکور تعیین کرد. معمولاً سه حیطهٔ شناختی، عاطفى و روانى - حرکتى مانند یک شبکهٔ یکپارچه هستند، ولى بعضى از رفتارها بیشتر جنبهٔ شناختى دارند تا حرکتی، پاره‌اى دیگر جنبهٔ هیجانى‌ آن بیشتر است و گروه دیگرى که با مهارت‌هاى عملى بارزترى مشخص مى‌شوند، در قلمرو روانى - حرکتى قرار مى‌گیرند.

    بدون تردید، رسیدن به تعداد زیادى از هدف‌ها از راه وصول به هدف‌هاى دیگر امکان‌پذیر است؛ مثلاً هر معلم شایسته‌اى سعى مى‌کند که در شاگردان علاقه ایجاد کند (هدف عاطفی) تا آنان موضوعات درسى را یاد بگیرند (هدف شناختی). در مواقع دیگر، معلم سعى مى‌کند با در اختیار گذاشتن معلومات و اطلاعات خاص (هدف شناختی) گرایش شاگردان را تغییر دهد (هدف عاطفی). معلمان برجسته، همیشه کسانى بوده‌اند که توانسته‌اند با استفاده از برانگیختن عواطف شاگردان، آنان را در یادگیرى موضوعات شناختى و ایجاد مهارت‌ها و قابلیت‌هاى پسندیده یارى کنند. از نظر شاگردان، محبوب‌ترین و محترم‌ترین معلم کسى است که از یک طرف به علایق آنان توجه کافى داشته باشد، سعى کند عواطف آنان را درک کند، به عقاید آنان احترام بگذارد، هیچ‌گاه آنان را ملامت نکند و آنان را مورد تمسخر قرار ندهد و از طرف دیگر، به موضوع درسى و شغل معلمى علاقه، ایمان و تسلط داشته باشد. همهٔ اینها جنبهٔ عاطفى دارند، ولى زمینه را براى رسیدن به هدف‌هاى شناختى آماده مى‌کنند. شناخت حیطه‌هاى یادگیرى و سطوح مختلف آن مى‌تواند در طول تدریس، براى فعالیت‌هاى آموزشى معلمان و مربیان راهنماى بسیار مناسبى باشد.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه

    سطوح یادگیرى در حیطه شناختى

    سطوح یادگیرى در حیطهٔ عاطفى

    سطوح یادگیرى در حیطه روانى - حرکتى        

    پایان

    عنوان : تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیری

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 504 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 58

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیری

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیری , پاورپوینت تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیری , دانلود پاورپوینت تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیری , پاورپوینت رایگان تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیری , دانلود پاورپوینت رایگان تحلیل اهداف آموزشی در حیطه یادگیری , پاورپوینت ‌طبقه بندی و تحلیل هدف هاى صریح آموزشى در حیطه یادگیرى , دانلود پاورپوینت ‌طبقه بندی و تحلیل هدف هاى صریح آموزشى در حیطه یادگیرى

پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضى

پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضى

RSS feed.

  • پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضى
    پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضىدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 16 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 333 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 31

    پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضى شامل 31 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 7,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضى

    پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضى شامل 31 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    به‌طور کلی، برنامه‌ریزى آموزش و پرورش را از دیدگاه مبانى ریاضى آنها مى‌توان به چهار دسته تقسیم کرد:

    مدل‌های بسته (Deterministic Models)

    مدل‌های زنجیر مارکو (Markov Chain Models)

    مدل‌های ریاضی (constraints)

    مدل‌های رگرسیون (Regression Models)

     مدل‌هاى بسته (Deterministic Models)

    مدل‌هاى بسته مبناى آمارى پیچیده‌اى ندارند و از این نقطه‌نظر بسته نامیده مى‌شوند که دامنهٔ انعطاف متغیرهاى مربوط محدود است؛ زیرا، معمولاً، متغیرها با ضرایب ثابت و از پیش معلوم شده با یکدیگر مربوط هستند. به‌عبارت دیگر، این مدل‌ها فاقد عوامل و عناصر احتمالاتى هستند و مفروضات ثابت و مشخص و معلوم شدە‌اى را بین عوامل مختلف به یقین تلقى مى‌کنند.

    مثلاً بر اساس تشریحى که جانستون به‌عمل آورده است، اگر بخواهیم با کمک مدل‌ەاى نوع بسته تعداد شاگردان گروه سنى به‌خصوصى را در سال معین پیش‌بینى کنیم، ممکن است یکى از دو مدل ساده زیر را مورد استفاده قرار دهیم:

    مدل‌هاى زنجیر مارکو (Markov Chain Models)

    مدل‌هاى زنجیر مارکو بر مبناى فرضیه آمارى زنجیر مارکو ساخته‌ شده‌اند ولى از بسیارى جهات، نتیجه‌اى شبیه به مدل‌هاى بسته تولید مى‌کنند.

    مدل‌هاى ریاضى (constraints)

    مدل‌هاى ریاضى این مزیت بارز را بر مدل‌هاى رگرسیون دارند که محدودیت‌هاى متغیرها را در نظر مى‌گیرند؛ مثلاً، یک مدل برنامه‌ریزى خطى (Linear Mathematical Programming Model) ممکن است به شکل مجموعه معادله‌هاى ۱۰ تا ۱۲ باشد.

    مدل‌هاى رگرسیون (Regression Models)

    مدل‌هاى رگرسیون بر اساس این نظریه ساخته شده‌اند که اگر دو عامل به یکدیگر بستگى داشته باشند، تغییر یکى با تغییر دیگرى قرین خواهد شد. هر قدر ارتباط دو عامل مزبور به یکدیگر نزدیک‌تر و قوى‌تر باشد، ضریب همبستگى تغییرات آنها بزرگ‌تر و به‌ حداکثر همبستگی، یعنى یک، نزدیک‌تر خواهد شد. پس اگر روند گذشته نشان دهد که بین تغییر یک عامل و تغییرات چند عامل دیگر همبستگى معنى‌دارى وجود دارد، مى‌توان تصور کرد که در آینده نیز همبستگى مزبور حفظ خواهد شد و اگر ضریب همبستگى مزبور را بدانیم، مى‌توانیم اندازهٔ تغییر عامل وابسته را از اندازه و تغییر عوامل مستقل مرتبط با آن اندازه‌گیرى و پیش‌بینى کنیم.

    مدل‌هاى رگرسیون انواع مختلفى دارد و متداول‌ترین آنها رگرسیون ساده و رگرسیون مرکب مى‌باشد. رگرسیون ساده شامل ارتباط بین دو متغیر است و به شکل معادله ۶ نشان داده مى‌شود.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه

    مدل‌های بسته

    مدل‌های زنجیر مارکو

    مدل‌های ریاضی

    مدل‌های رگرسیون

    پایان

    عنوان : مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضى

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 336 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 31

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضى

    قیمت فایل فقط 7,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضى , پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضى , دانلود پاورپوینت مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضى , پاورپوینت رایگان مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضى , دانلود پاورپوینت رایگان مدل هاى برنامه ریزى آموزش و پرورش از نظر مبانى ریاضى , پاورپوینت مدل های برنامه ریزی آموزش و پرورش , دانلود پاورپوینت مدل

پاورپوینت ارزشیابی همراه با تجربیات شخصی

پاورپوینت ارزشیابی همراه با تجربیات شخصی

RSS feed.

  • پاورپوینت ارزشیابی همراه با تجربیات شخصی
    پاورپوینت ارزشیابی همراه با تجربیات شخصیدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 17 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 269 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 47

    پاورپوینت ارزشیابی همراه با تجربیات شخصی شامل 47 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت ارزشیابی همراه با تجربیات شخصی

    پاورپوینت ارزشیابی همراه با تجربیات شخصی شامل 47 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    چکیده:

    ارزشیابی یکی از مهمترین مهارتهای لازم برای معلمان از ابتدا تا انتهای فرایند یاد دهی یادگیری  جهت آگاهی  ازمیزان یادگیری دانش آموزان  می باشد . روش تحقیق در این مقاله توصیفی و از نوع اسنادی می باشد و هدف از این مطالعه پژوهشی در حوزه ارزشیابی است که از نظر زمان اجرا و هدف به سه نوع ورودی ،مرحله ای و پایانی تقسیم می شود و دونوع کمی و کیفی دارد. تجربیات شخصی  در ارزشیابی  ورودی  و  ارزشیابی مستمر ارائه  شد. سپس به بحث در مورد  ارزشیابی  کیفی پرداخته شد.ارزشیابی کیفی-توصیفی شیوه ای از ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی است که اطلاعات لازم ،معتبر و مستند را برای شناخت دقیق و همه جانبه ی فراگیران ،در ابعاد مختلف یادگیری ،با استفاده از روشها و ابزار های مناسب ارزشیابی،همانندآزمون ها (به ویژه آزمون های عملکردی)پوشه کار ،مشاهدات در حول فرایند یاددهی – یادگیری ،فراهم می نماید تا بر اساس تحلیل آن ها ،باز خورد های کیفی مورد نیاز ،برای کمک به یادگیری بهتر ، در فضای روانی- عاطفی مطلوب تر و در جهت رسیدن به سطحی از شایستگی ،ارائه گردد.درضمن توصیه هایی سودمند به معلمان در جهت ارائه بهتر و اثرگذارتربازخورد های توصیفی-عملکردی ارائه شده است.

    مقدمه:

    ما انسانها مرتب هر روز در رابطه با امور زندگانی قضاوت و ارزشیابی می کنیم ؛فلان غذا را دوست داریم ،آن رنگ را دوست نداریم بنابراین برای اینکه ارزیابی ما مطابق با واقع باشد  نیاز داریم که با روشهای  علمی در ارزشیابی آشنا شویم . ارزشیابی به سبک علمی در زمینه ابعاد جسمی –روانی از قرن نوزدهم میلادی آغاز شد .بنیان گذار ارزشیابی در امور فیزیولوژیوژی مانند اندازه گیری در رابطه با تخمین وزن ،احساس و ادراک «ویلهلم وونت »در سال  1879 بود. ارزشیابی یکی از مهمترین مهارتهای لازم برای معلمان از ابتدا تا انتهای فعالیت آموزشی در کلاس درس به حساب می آید،باز خورد  فرایند تدریس هم برای معلم و هم برای دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است . مقاله حاضر به بحث در مورد ارزشیابی و اهمیت ارزشیابی و ارائه بازخورد معلم در کلاس درس ، انواع ارزشیابی و بازخورد در ارزشیابی کیفی – توصیفی و نقش بازخورد در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می پردازد.

    و ...

    فهرست مطالب

    چکیده

    مقدمه

    روش تحقیق

    بررسی مفاهیم

    بازخورد پایانی چیست؟

    مخاطب بازخورد پایانی

    ویژگی های توصیف عملکرد در بازخورد

     نتیجه گیری

    پایان

    عنوان : ارزشیابی همراه با تجربیات شخصی

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 272 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 47

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت ارزشیابی همراه با تجربیات شخصی

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت ارزشیابی همراه با تجربیات شخصی , پاورپوینت ارزشیابی همراه با تجربیات شخصی , دانلود پاورپوینت ارزشیابی همراه با تجربیات شخصی , پاورپوینت رایگان ارزشیابی همراه با تجربیات شخصی , دانلود پاورپوینت رایگان ارزشیابی همراه با تجربیات شخصی , پاورپوینت ارزشیابی چیست , دانلود پاورپوینت ارزشیابی چیست , پاورپوینت ارزشیابی آموزشی چیست , دانلود پاورپوینت ارزشیابی آموزشی چیست , دانلود ارزشیابی همراه با

پاورپوینت الگو‌هاى تدریس

پاورپوینت الگو‌هاى تدریس

RSS feed.

  • پاورپوینت الگو‌هاى تدریس
    پاورپوینت الگو‌هاى تدریسدسته: علوم تربیتی
    بازدید: 19 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 353 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 43

    پاورپوینت الگو‌هاى تدریس شامل 43 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت الگو‌هاى تدریس

    پاورپوینت الگو‌هاى تدریس شامل 43 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    الگو معمولاً به نمونه کوچکى از یک شیء بزرگ یا به مجموعه‌اى محدود از اشیاى بى‌شمار گفته مى‌شود که ویژگى‌هاى مهم و اصلى آن شیء بزرگ یا اشیا را داشته باشد. الگوى تدریس چهارچوب ویژه‌اى است که عناصر مهم تدریس در درون آن قابل مطالعه است و شناخت و آگاهى از عناصر و عوامل مذکور مى‌تواند معلم را در اتخاذ روش‌هاى مناسب تدریس کمک کند.

    تدریس یک فرایند است و چنانکه گفته شد، عوامل بى‌شمارى در آن نقش دارند که همهٔ آنها قابل مطالعه و کنترل نیستند؛ پس معلم باید چهارچوبى کوچک و محدود از فرایند تدریس را به عنوان الگو انتخاب کند و مورد تحلیل و شناسایى قرار دهد تا بتواند در موقعیت مناسب در محدودهٔ آن چهارچوب، فعالیت‌هاى آموزشى خود را سازماندهى کند و روش‌هاى مناسب تدریس را انتخاب نماید. البته لازم است یادآورى شود که انتخاب الگوى تدریس بستگى به نوع آگاهى معلم از فلسفه و نگرش‌هاى تعلیم و تربیت خواهد داشت. آن نگرش‌ها و باورها اساس انتخاب فعالیت او را در این زمینه تشکیل خواهند داد. صاحب‌نظران الگوهاى تدریس متعددى معرفى کرده‌اند که تحلیل همهٔ آنها در اینجا امکان‌پذیر نیست و ما بر اساس شناخت خود، چند نمونه از آنها را معرفى مى‌کنیم تا شاید در این زمینه، براى معلمان و دانشجویان شناختى هر چند محدود فراهم آید و نقطهٔ آغاز فعالیت‌هاى منظم آموزشى آنان شود.

    الگوهاى فعالیت‌هاى مدارس دنیا

    الگوهاى فعالیت‌هاى مدارس موجود دنیا را مى‌توان به چهار نوع تقسیم کرد:

    تحصیل از راه حفظ (memorizing) و تکرار (repeating)

    تحصیل به عنوان کارآموزی (training)

    تحصیل به عنوان نوعی پرورش فکری و ذهنی (developing intellect)

    تحصیل از طریق حل مسأله

     تحصیل از راه حفظ (memorizing) و تکرار (repeating)

    در این نوع مدارس، هدف بیشتر حفظ و تکرار محتواى آموزشى و غرض اصلى پرورش نیروهاى مجرد ذهنى است. این نوع مدارس، با توجه به دنیاى کار و فعالیت، مانند غربال عمل مى‌کنند که شخص قبل از ورود به بازار کار و پذیرش مسؤولیت (مخصوصاً کار اداری) باید از آن بگذرد. اما فعالیت‌هاى حاکم در این مدارس براى زندگى اقتصادى و اجتماعى افرادى فعال و شایسته تربیت نمى‌کند و تنها انگیزه اصلى استخدام و کسب موقعیت اجتماعى است. تربیت‌شدگان این نوع مدارس نمى‌توانند تغییرات مربوط به فن‌آورى را بپذیرند و معمولاً فاقد روح ابتکار و نو‌آورى هستند.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه
    الگوهاى فعالیت‌هاى مدارس دنیا
    تحصیل از راه حفظ (memorizing) و تکرار (repeating)
    تحصیل به عنوان کارآموزى (training)
    تحصیل به عنوان نوعى پرورش فکرى و ذهنى (developing intellect)
    تحصیل از طریق حل مسأله
    عوامل مؤثر در روش تدریس
    انواع الگوهاى تدریس
    پایان

    عنوان : الگو‌هاى تدریس

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 356 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 43

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت الگو‌هاى تدریس

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت الگو‌هاى تدریس , پاورپوینت الگو‌هاى تدریس , دانلود پاورپوینت الگو‌هاى تدریس , پاورپوینت رایگان الگو‌هاى تدریس , دانلود پاورپوینت رایگان الگو‌هاى تدریس , پاورپوینت روش های تدریس , دانلود پاورپوینت روش های تدریس , پاورپوینت الگو‌هاى تدریس چیست , دانلود پاورپوینت الگو‌هاى تدریس چیست , پاورپوینت انواع الگو‌ى تدریس , دانلود پاورپوینت انواع الگو‌ى تدریس , دانلود الگو‌هاى تدریس , ا