فروش فایل5

فروشگاه فایل

فروش فایل5

فروشگاه فایل

عدم تعادل روحی و از دست رفتن حقوق افراد


عدم تعادل روحی و از دست رفتن حقوق افراد

از بسیاری جهات، سلامت روان درست مانند سلامت جسمانی است: همه آن را دارند و ما باید از آن مراقبت کنیم. سلامت روانی خوب به این معنی است که به طور کلی قادر به تفکر، احساس و واکنش به روش هایی است که شما نیاز دارید و می خواهید زندگی خود را انجام دهید.

اما اگر در دوره ای هستید که سلامت روان شما آسیب دیده است، ممکن است متوجه شوید که روش‌هایی که اغلب فکر می‌کنید، احساس می‌کنید یا واکنش نشان می‌دهید دشوار یا حتی غیرممکن است. این می تواند به اندازه یک بیماری جسمی و یا حتی بدتر احساس شود.در این مقاله از مجموعه مطالب حقوقی کاربردی نقش روانشناختی و تاثیر آن بر جرم مورد تحلیل قرار گرفته است.

اختلالات سلامت روان می‌تواند همه افراد جامعه را درگیر کند به طوری‌ که گفته می‌شود ?? درصد جمعیت ?? تا ?? سال کشور از یک اختلال روانپزشکی رنج می‌برند؛ و اختلال شخصیتی نیز یکی از این نوع اختلالات به شمار می روند. 

اختلالات شخصیت عبارتند از مجموعه اختلال‌های روان شناختی که ویژگی اصلی آن‌ها رفتارهای خشک و غیرقابل انعطاف است. این رفتارها به اشخاص آسیب می‌رساند، چون مانع سازگاری آن‌ها با الزام‌های زندگی روزانه می‌شود و روابط آنان را با دیگران مختل می‌سازد؛ هرگاه صفات شخصیتی غیرقابل انعطاف و نابهنجار و از طرفی کارکردهای آن با رنج و عذاب ذهنی همراه باشد، به اصطلاح می توان تشخیص داد که فرد دچار اختلال شخصیتی شده است.

در برخی از مواقع ارتکاب جرم توسط اشخاص عادی اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات بیماران روانی دست به ارتکاب جرایمی خواهند زد که اگر در حالت عادی قرار داشتند، هیچ گاه این جرایم اتفاق نمی افتادند.

در علم روانشناسی اجتماعی از آنجایی که وضعیت روحی و روانی این مجرمین نسبت به مجرمین دیگر متفاوت است، در قانون نیز مجازات بیماران روانی به نحو دیگری مقرر شده است. در قانون مجازات اسلامی به مسئله جنون اشاره شده و تدابیر مختلفی برای اشخاص مجنون در نظر گرفته شده است.

رویکردهای مختلفی برای سلامت روان و بیماری روانی در سراسر جهان وجود دارد. اکثر متخصصان بهداشت در بریتانیا بر مجموعه مشابهی از تشخیص‌ها و درمان‌های بالینی برای مشکلات سلامت روان توافق دارند.

در یک مجله آنلاین بیان شده بود همه افراد در مورد سلامت روان خود به یک طریق فکر نمی کنند. بسته به سنت ها و اعتقادات خود، ممکن است ایده های متفاوتی در مورد بهترین روش مقابله داشته باشید. در بسیاری از فرهنگ ها، بهزیستی عاطفی ارتباط نزدیکی با زندگی مذهبی یا معنوی دارد. و تجربیات دشوار شما ممکن است تنها بخشی از نحوه درک کلی هویت شما باشد.

در ماده 503 قانون آیین دادرسی کیفری نیز به مورد دیگری در خصوص جنون اشاره شده است. در این ماده اینگونه ذکر شده است که هرگاه محکوم علیه در خصوص جرایم تعزیری و پس از صادر شدن حکم قطعی توسط دادگاه، به عارضه جنون مبتلا شود تا زمان بهبودی، اجرای حکم به تعویق خواهد افتاد.

در مورد مجازات های مالی، این رویه اعمال نخواهد شد چرا که این گونه مجازات ها از اموال محکوم علیه قابل وصول خواهد بود. در مورد حالت دیگر نیز، چنانچه محکوم علیه به حبس محکوم شده باشد و یا در صورت محکومیت به مجازات های مالی و عدم پرداخت آن در حبس باشد و در این حالت به جنون مبتلا شود، به بهبودی وی در مراکز درمانی، بیمارستان و یا محل مناسب دیگری ترتیب اثر داده می شود و این ایام محاسبه شده و بخشی از مدت محکومیت وی خواهد بود.

بیشتر بخوانید : مبلمان

با این وجود گاهی اوقات امکان دارد فقط بیمار روانی خطرناک باشد یعنی فرد بیمار جرمی انجام نداده ولی رفتارش ممکن است برای جامعه خطرناک باشد. به عنوان مثال فرد بیماری که رفتار پرخاشگرانه دارد و احتمال ارتکاب جرم یا اعمال خطرناک از سوی او وجود دارد.

در چنین وضعیتی، ماده  150 قانون مجازات اسلامی دست قضات را باز گذاشته تا افرادی با شخصیت خطرناک را به مراکز تربیتی و بیمارستان‌هایی که مخصوص نگهداری این افراد هستند بفرستند، اما متأسفانه از آنجا که سازوکارهای این ماده خیلی مشخص نیست، قضات کمتر از این ماده استفاده می‌کنند که می‌تواند به عنوان یک ایراد محسوب شود.

صفت شخصیت الگوی بادوام عبارت از درک کردن محیط و دیگران، برقرار کردن رابطه و فکر کردن به آنها است، الگویی که در قالب ساخت روانی فرد تثبیت شده است. در عین حال اختلال شخصیت برعکس الگوی ناسازگارانه و بادوام تجربه درونی و رفتاری به شمار می رود که به زمان نوجوانی یا جوانی بر می گردد.

http://mail.party.biz/forums/topic/103933/https-trendingsupplements-org-supercbd-gummies/view/post_id/739697

https://xiglute.com/forums/topic/10822/catwoman/view/post_id/358147

https://tore-dahl.23video.com/cfhansen-apse-copenhagen-cathedral-1

http://www.rn-tp.com/news/class-2016-2017-welcome?page=206#comment-156102

http://archives2.realvail.com/article/194/Gretchen-Bleiler-Chris-Davenport-waist-deep-in-off-mountain-pursuits#comments

https://michelledaigle.liveeditaurora.com/blog/2016/09/03/taking-it-to-the-mat

https://www.pantown.com/board.php?id=20354&area=3&name=board6&topic=101&action=view

https://chouchkette.paroledemamans.com/le-camion-qui-livre

https://bikramyogaleicestermain.liveeditaurora.com/blog/2013/09/19/cockers-talks-bikram-yoga-in-daily-mail

https://www.party.biz/forums/topic/85863/never-seen-a-video-like-this-in-2022/view/post_id/739698

https://13vhz1.videomarketingplatform.co/thunderhead-lesson-2b

https://www.rmp.gov.my/arkib-berita/keratan-akhbar/2016/02/29/tetap-puas-walaupun-seri