فروش فایل5

فروشگاه فایل

فروش فایل5

فروشگاه فایل

زندگی امام علی

مرجع فایلهای امورزشی | زندگی امام علی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | زندگی امام علی

    زندگی امام علی


    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    تحقیق زندگی امام علی
     متشکل از 70 صفحه ، در قالب word  قابل ویرایش و اماده پرینت

    بخشی از محتوا ::
      علی بن ابیطالب به سرپرستی پسر عمویش پیامبر پرورش یافت و سپس شاگرد وی شد و اخلاق وروش او درباره زندگی و خلق  فراگرفت و به ارث برد و این میراث در قلب و عقل او بطور یکسان نفوذ یافت . در برسی  قرآن با بینش و نظر حکیمانه ای – که مغز اشیاء را جستجو می کند تا حقایق آنرا بدست آورد – دقت نمود و در زمان طولانی خلافت ابوبکر و عمر و عثمان فرصت یافت که به این بررسی عمیق و کامل بپردازد و ظاهر و باطن قرآن را به خوبی بداند و درک کند وزبان وقلب او بوسیله آن استوار گردد و با آن بهم آمیزد .

    اوصاف ظاهری امام
         کسانی که اوصاف ظاهری امام علی بن ابیطالب را نقل و تعریف کرده اند گفته اند : علی در وقتی که کامل مرد بود قامتی معتدل ومتناسب داشت که کمی کوتاه به نظر می رسید رنگ او سخت گندم گون بود . ریش سفید و بلندی داشت و چشمانی درشت و سیاه . زیبا صورت وگشاده روی کثیر التبسم بود باگردنی دراز مانند ابریق نقره فامم !. شانه های پهنی داشت واستخوان های آن مانند شیران بود . و دارای ساعد و بازوی چنان در هم فرو رفته که از یکدیگر پیدا نبودند . با پنجه های پهن و درشت وشکمی که کمی چاق به نظر می رسید !. عظله ساق پا کتف و منتهای آن باریک بود !. عظله بازوان نیز سطبر بود با انتهایی باریک . در راه رفتن شبیه پیامبر بود آنچنان که گویی پیامبر راه میرود و هنگامی که به میدان رومیکرد حالت دو و با شتاب می رفت و به هیچ چیزی اعتنا و توجه نمی کرد.   
        از نظر نیروی بدنی و قوای جسمی طوری بود که باعث شگفتی همگان بود . و بسیار دیده شد که سوار قهرمانی را بدون کوچک ترین رنج و دشواری همانند کودک تازه متولد با دست بلند کرده و به زمین می کوبید . و بسا بازوی دلاوری را می گرفت و گویی که جانش را می گرفت !. بدان سان که که دیگر قدرت نفس کشیدن نداشت . و معروف است که با هیچ قهرمانی – به هراندازه که نیرومند و در جنگ آوری شهره بود – به مبارزه برنخاست مگر آنکه او را از پای درآورد .
         گاهی دری بزرگ را برمی داشت که قهرمانان از کندن و حرکت دادن آن عاجز و ناتوان بودند و آنرا با یک دست می گرفت و مانند سپری عادی سپرش قرار می داد . و سنگ بزرگ و سنگینی را با یک دست بلند می کرد که هرگز گروهی از مردان بطور دسته جمعی هم قادر به برداشتن آن نبود .
         دلاوری ها و قهرمانی های امام علی فقط منحصر به میدان های کارزار نیست بلکه او در روشن اندیشی پاکی وجدان سحر بیان عمق و کمال انسانیت شور و حرارت ایمان بلندی همت و فکر هواداری از رنج دیده ها و ستم کشیده ها در برابر خود کامگان و ستم پیشگان و فروتنی در مقابل درخشش هرگونه حقی نیز قهرمان بود .

    • محتوای فایل دانلودی:

      تحقیق زندگی امام علی
      متشکل از 70 صفحه ، در قالب word قابل ویرایش و اماده پرینت

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

ورزش انفرادی و دونفره بدمینتون

مرجع فایلهای امورزشی | ورزش انفرادی و دونفره بدمینتون

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | ورزش انفرادی و دونفره بدمینتون

    ورزش انفرادی و دونفره بدمینتون


    ورزش انفرادی و دونفره بدمینتون
    دسته: تربیت بدنی

    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: docx

    حجم فایل: 498 کیلوبایت

    تعداد صفحات فایل: 26

    تاریخچه بازی بدمینتون، صدها سال است که در هندوستان، سیام و ژاپن بازی می‌شود نام این بازی در هندوستان پونا (Poona) بود و افسران انگلیسی که در هندوستان بودند به این بازی علاقه زیادی داشتند در سال 1870 میلادی بعضی از افسران انگلیسی و سایل بازی بدمینتون را به انگلستان بردند و در اوقات بیکاری این بازی را انجام می‌دادند در سال 1873 در جشنی که توسط دوک ب

    قیمت فایل فقط 13,500 تومان


    خرید

    مقدمه و تاریخچه

    تاریخچه بازی بدمینتون، صدها سال است که در هندوستان، سیام و ژاپن بازی می‌شود. نام این بازی در هندوستان پونا (Poona) بود و افسران انگلیسی که در هندوستان بودند به این بازی علاقه زیادی داشتند. در سال 1870 میلادی بعضی از افسران انگلیسی و سایل بازی بدمینتون را به انگلستان بردند و در اوقات بیکاری این بازی را انجام می‌دادند در سال 1873 در جشنی که توسط دوک بوفورت (Duke of beaufort) در قصر خانوادگی‌اش برپا بود، این بازی هم انجام شد. از آنجایی که اسم این قصر خانه بدمینتون بود، اسم این بازی هم کم‌کم به بازی بدمینتون معروف شد. باشگاه بدمینتون که در سال 1877 تأسیس شد اولین قوانین مکتوب این بازی را اعلام نمود. در سال 1893 انجمن بدمینتون انگلستان بعنوان اولین انجمن ملی بدمینتون تأسیس گردید و نخستین بازیهای قهرمانی انگلیس در سال 1899 برگزار گردید.

    تا سال 1914 حدود 467 باشگاه و تا سال 1923، به تعداد 550 باشگاه و تا سال 1943 در حدود 1000 باشگاه در انگلستان بوجود آمد. امروزه در حدود پنج هزار باشگاه بدمینتون در انگلستان وجود دارد.

    فدراسیون بین‌المللی بدمینتون (IBF) در سال 1943 تأسیس گردید و قرار گذاشته شد که اولین مسابقات قهرمانی جهان در سال 1939 برگزار شود. اما بخاطر جنگ جهانی دوم این مسابقات انجام نشد و تا سال 1949 به تعویق افتاد. مؤسسین اولیه فدراسیون بین‌المللی بدمینتون 9 کشور بودند که عبارتند از: کانادا، دانمارک، انگلستان، فرانسه، ایرلند، زلاندنو، اسکاتلند و ولز. ایالات متحده آمریکا چهار سال بعد به فدراسیون بین‌المللی بدمینتون، مسابقات کاپ توماس بود که در سال 1948 برگزار گردید. مسابقات کاپ توماس که مسابقه قهرمانی تیمی مردان جهان است توسط رئیس فدراسیون بین‌المللی بدمینتون، سِر جرج توماس برگزار گردید.

    کاپ اوبر (Uber) نیز مسابقه قهرمانی تیمی بانوان جهان می‌باشد که از سال 1965 برگزار می‌گردد. بطور کلی هفت مسابقه اصلی در دنیای بدمینتون وجود دارد که عبارتند از: کاپ توماس، کاپ اوبر، قهرمان جهان، کاپ سادیر من (Sudirman) که بصورت مختلط برگزار می‌شود، مسابقات جوانان جهان، مسابقات فینال گراندپری و مسابقات جام‌جهانی.

    مسابقات جام‌جهانی از سال 1981 آغاز گردید و تا سال 1997 ادامه داشت. از آن سال به بعد به جای مسابقات جام‌جهانی، مسابقات بازیکنان برتر جهان توسط فدراسیون بین‌المللی بدمینتون ابداع گردید. بازی بدمینتون از سال 1992 بطور رسمی وارد بازیهای المپیک شد و بصورت انفرادی و دو نفره برای مردان و زنان برگزار گردید. از المپیک سال 1996 بازی دو نفره مختلط هم به موارد فوق اضافه شد.

    در سالهای اخیر، بهترین بازکنان جهان از کشورهای اندونزی، چین، مالزی، کره و کشورهای اسکاندیناوی بخصوص دانمارک و فنلاند بوده‌اند. از دهه هشتاد میلادی، زمانی که بازیهای گراندپری جهانی توسط فدراسیون بین‌المللی بدمینتون برگزار گردید بازی بدمینتون هم یک بازی حرفه‌ای شد و برندگان این مسابقات در حدود 350000 دلار جایزه بدست می‌آورند.

     تجهیزات و اصطلاحات

    قبل از اینکه شروع به یاد گرفتن بدمینتون کنید بهتر است که با تجهیزات و اصطلاحاتی که بعدها با آنها مواجه خواهید شد آشنا شوید.

     

    تجهیزات

    از خریدن تجهیزات بسیار ارزان و یا بسیار گران خودداری کنید. اما تجهیزاتی بخرید که مناسب باشند. تجهیزات خوب، بازیکن خوب نمی‌سازد اما کمک به خوب بازی کردن می‌کند.

    راکت

    تکنولوژی ساخت راکت هر روزه عوض می‌شود. قبل از انتخاب راکت با فروشنده صحبت کنید و از او کمک بخواهید تا در خرید آن شما را راهنمایی کند. شما حتماً نباید راکت گران قیمت بخرید، بلکه می‌توانید یک راکت مناسب و با پول کمتر تهیه کنید.

     

    دسته راکت: دسته راکت را بگیرید و امتحان کنید که کاملاً راحت در دستتان قرار بگیرد. اندازه دسته راکتها 6/8 تا 2/9 سانتیمتر می‌باشند بنابراین راکتی را انتخاب کنید که نه کوچک باشد و نه زیاد بزرگ چون نگهداشتن آنها در دست دشوار خواهد شد. راکتهای دسته چرمی از همه بهتر هستند اما از راکتهای حوله‌ای نیز استفاده می‌شود.

    قیمت فایل فقط 13,500 تومان


    خرید

    برچسب ها : ورزش انفرادی و دونفره بدمینتون , ورزش انفرادی و دونفره بدمینتون , Singles and Doubles Badminton Sports , ورزشی , ورزش , بدمینتون , ورزش بدمینتون , تحقیق درباره بدمینتون , تحقیق بدمینتون , تاریخچه بدمینتون

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

جزوه ترسیم هندسی ریاضی پایه 11 علوم تجربی

مرجع فایلهای امورزشی | جزوه ترسیم هندسی ریاضی پایه 11 علوم تجربی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | جزوه ترسیم هندسی ریاضی پایه 11 علوم تجربی

    جزوه ترسیم هندسی ریاضی پایه 11 علوم تجربی


    جزوه ترسیم هندسی ریاضی پایه 11 علوم تجربی با صورت کاملا روان و با زبان دانش آموز مبحث ترسیم هندسی را تشریح می کند

    دسته: جزوات درسی
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: pdf
    حجم فایل: 1219 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 10

    قیمت فایل: 3,500 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

    جزوه ترسیم هندسی ریاضی پایه 11 علوم تجربی

    با صورت کاملا روان و با زبان دانش آموز مبحث ترسیم هندسی را تشریح می کند.

    فهرست مطالب :

    ترسیم هندسی

    ترسیم دایره

    معادله دایره

    ترسیم عمود منصف

    محل تلاقی عمود منصف ها در مثلث

    محل تلاقی ارتفاع ها در مثلث

    ترسیم نیم ساز

    محل تلاقی نیم سازها در مثلث

    محل تلاقی نیم میانه ها در مثلث

    سوالات امتحانی این درس

    تعداد صفحات : 10

    فرمت : pdf

    قیمت فایل: 3,500 تومان

    پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

    پرداخت و دانلود

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری سود گزارش شده و سود واقعی

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری سود گزارش شده و سود واقعی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری سود گزارش شده و سود واقعی

    مبانی نظری سود گزارش شده و سود واقعی


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری سود گزارش شده و سود واقعی
    دارای 46 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::
     

    سود گزارش شده و سود واقعی
    فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
    1-2- مقدمه:    13
    2-2)مفهوم سود گزارش شده و سود واقعی    14
    3-2)مفهوم کیفیت سود در بحث مدیریت سود    15
    1-3-2)عناصر تأثیرگذار برکیفیت سود    16
    1-1-3-2)روشهای مورد استفاده حسابداری    16
    2-1-3-2)درجه اطمینان برآوردهای حسابداری    18
    3-1-3-2)قابلیت اعتماد سود    19
    4-1-3-2)ساختار سرمایه    20
    5-1-3-2)حفظ و نگهداشت سرمایه    20
    6-1-3-2)هزینههای اختیاری    22
    7-1-3-2)ویژگی(کیفیت)مدیریت    22
    8-1-3-2)ویژگیهای مالی    23
    9-1-3-2)عوامل سیاسی و اقتصادی    24
    2-3-2)روشهای ارزیابی کیفیت سود    25
    3-3-2)کاربرد تجزیه و تحلیل عناصر صورتهای مالی مرتبط با بحث مدیریت سود    25
    1-3-3-2)تجزیه و تحلیل ترازنامه    26
    2-3-3-2)تجزیه و تحلیل صورت جریان وجوه نقد    27
    4-2)صورت جریان وجوه نقد و حسابداری تعهدی    29
    5-2)اهمیت اطلاعات مبتنی بر جریانهای نقدی در ارزیابی واحدهای انتفاعی    30
    6-2)مبانی نظری مربوط به مدیریت سود    31
    1-6-2)فرضیه طرح پاداش    35
    2-6-2)فرضیه قرارداد بدهی    36
    3-6-2)فرضیه هزینه سیاسی    37
    4-6-2)تئوری نمایندگی    38
    5-6-2)انواع قراردادها و نظریه نمایندگی    42
    1-5-6-2)قرارداد برمبنای رفتار یا زمان    43
    2-5-6-2)قرارداد برمبنای نتیجه یا محرک    43
    6-6-2)هموار سازی سود    44
    1-6-6-2)انگیزههای هموارسازی سود    46
    2-6-6-2)ابعاد هموارسازی سود    48
    3-6-6-2)روشهای هموارسازی سود    49
    1-3-6-6-2)تنظیم زمان معامله    49
    2-3-6-6-2)روشهای تسهیم هزینه    50
    4-6-6-2)انواع هموارسازی سود    50
    7-6-2)حسابداری تعدیلات جامع    52
    8-6-2)حساب سازی    52
    9-6-2)مدیریت سود خوب در برابر مدیریت سود بد    53
    10-6-2)مدیریت سود و تقلب حسابداری    54
    11-6-2)نقش مدیریت و کمیته حسابرسی در ارتباط با مدیریت سود    54
    12-6-2)مدلهای اندازهگیری مدیریت سود    55
    1-12-6-2)مدل جمع اقلام تعهدی اختیاری(مدل جونز،1991)    55
    2-12-6-2)مدل اقلام تعهدی یگانه    59
    3-12-6-2)مدل جمع اقلام تعهدی    60
    4-12-6-2)مدل توزیعی    62
    7-2)مبانی نظری مربوط به بازده سهام    64
    8-2)شرکتهای فرعی، اصلی و گروه    69
    9-2)پیشینه پژوهش    71
    1-9-2)پژوهشهای خارجی:    71
    2-9-2)پژوهشهای داخلی:    76

    مقدمه:
    به یک تعبیر ساده، حسابداری زبان تجارت است. حسابداران با استفاده از مفاهیم، قواعد و روش¬های خاص، اطلاعات اقتصادی مربوط به یک واحد اقتصادی را در قالب گزارش¬های حسابداری در اختیار استفاده¬کنندگان قرار می¬دهند تا آنان بتوانند بر مبنای این اطلاعات اقدام به قضاوت و تصمیم¬گیری آگاهانه بنمایند. گزارش سود و زیان یک واحد اقتصادی از انواع اطلاعاتی است که حسابداران تهیه می¬کنند و مورد توجه ویژه استفاده کنندگان قرار می گیرد.                                                  
    در خط آخر گزارش سود و زیان، مبلغ سود خالص واحد اقتصادی ارائه می¬شود. این رقم چکیده عملکرد یک واحد اقتصادی را نشان می¬دهد. استفاده کنندگان می¬توانند بر پایه رقم سودی که حسابداران گزارش می¬کنند چشم اندازی به عملکرد واحد تجاری و دورنمای آن در آینده داشته باشند. از سوی دیگر یکی از ویژگی¬های مهم گزارش¬های حسابداری، مقایسه پذیری آن با گزارش¬های مربوط به واحدهای مشابه و با گزارش¬های قبلی واحد اقتصادی مورد نظر می¬باشد. اگر نتایج عملکرد اقتصادی در یک دوره با یک رقم خاص به نام«سود حسابداری»گزارش ¬شود، این امکان وجود دارد که نتیجه عملکرد اقتصادی یک واحد تجاری با نتیجه عملکرد واحد تجاری در دوره معین و یا با نتیجه عملکرد اقتصادی همان واحد تجاری با واحدهای تجاری دیگر مقایسه شود. اما این پرسش مهم مطرح است که آیا همه ویژگی¬های عملکردی واحد اقتصادی در رقم سود حسابداری بازتاب می¬یابد؟ آیا مواردی مثل ریسک تجاری شرکت که در تصمیم¬های سرمایه گذاران مورد توجه قرار می¬گیرد، در رقم سود خالص منعکس می¬شود؟ یا اینکه رقم سود خالص به تنهایی در بیان پاره¬ای ویژگی¬های عملکردی مهم، خصوصا ویژگی¬های غیر کمی ناتوان است؟
    در شرایط متغیر اقتصادی، خلاصه کردن نتایج عملکرد یک دوره در یک شکل متحد و یکسان تقریباً ناممکن است. علاوه براین صورت¬های مالی ماهیتاً چند منظوره هستند و به این دلیل به گونه¬ای طراحی شده اند تا نیاز طیف گسترده¬ای از استفاده¬کنندگان را برآورده نمایند. لذا تنها یک رقم سود گزارش شده برای همه استفاده کنندگان از صورت¬های مالی با معنا نیست. از این رو تحلیل¬گران مالی، برای رسیدن به رقم سود واقعی، سود خالص گزاش شده را تعدیل می¬کنند.
    مسأله مهم دیگری که استفاده کنندگان از صورت¬های مالی با آن مواجه هستند، بالاخص آن دسته از آنهایی که معیار ارزیابیشان از عملکرد شرکت¬ها فقط سود خالص گزارش شده آنهاست، پدیده«مدیریت سود»می باشد. محاسبه سود خالص یک واحد انتفاعی متأثراز روش¬ها و برآوردهای حسابداری است. اختیار عمل مدیران در استفاده از اصول تحقق و تطابق، برآورد و پیش بینی و همچنین اعمال روش-هایی نظیر تغییر روش ارزیابی موجودی کالا، استهلاک سرقفلی، هزینه جاری یا سرمایه¬ای تلقی کردن هزینه¬های تحقیق و توسعه و تعیین هزینه مطالبات مشکوک الوصول از جمله مواردی هستند که مدیران می¬توانند از طریق اعمال آنها سود را تغییر دهند. از یک طرف بدلیل آگاهی بیشتر آنها از شرکت، انتظارمی رود بگونه¬ای اطلاعات تهیه و ارایه شود که وضعیت شرکت را به بهترین نحو منعکس کند. از طرف دیگر بنابه دلایلی نظیر ابقاء در شرکت، دریافت پاداش و… مدیریت واحد انتفاعی خواسته یا ناخواسته ممکن است با دستکاری سود، وضعیت شرکت را مطلوب جلوه دهد. تحت چنین شرایطی سود واقعی با سود گزارش شده در صورت¬های مالی مغایرت خواهد داشت. بنابراین آن دسته از شرکت¬هایی که قصد سرمایه گذاری در شرکت¬های دیگر را دارند در ارزیابی تخصیص منابع مالی خود در شرکت-های فوق، بایستی علاوه بر کمیت سود، رفتارهای مدیریت سود آن شرکت¬ها را نیز مدنظر قرار بدهند.          

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    61
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 46

    حجم فایل:185
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری سود گزارش شده و سود واقعی
      دارای 46 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

مبانی نظری اسناد و ابعاد اسناد با پیشرفت تحصیلی

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اسناد و ابعاد اسناد با پیشرفت تحصیلی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اسناد و ابعاد اسناد با پیشرفت تحصیلی

    مبانی نظری اسناد و ابعاد اسناد با پیشرفت تحصیلی


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری اسناد و ابعاد اسناد با پیشرفت تحصیلی
    دارای 45 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    فصل دوم:
    خلاصه فصل
    اسناد
    نظریه های اسناد
    سو گیری های اسناد
    اسنادهای اصلی
    ابعاد اسناد
    اسنادها؛موفقیت وشکست
    اسناد وجنسیت
    اسناد وپیشرفت تحصیلی

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق اسناد و ابعاد اسناد با پیشرفت تحصیلی
    فصل دوم :
    خلاصه فصل :دراین فصل ابتدا مفهوم اسناد تعریف می شود و سپس به بررسی نظریه های مختلفی که در این زمینه ارائه شده است، می پردازیم . دو مفهوم اساسی که در زمینه اسناد وجود دارد شامل اسنادهای علی و ابعاد علیت توصیف خواهد شد. موفقیت و شکست در حوزه های آموزشگاهی ، جنسیت و پیشرفت تحصیلی از موضوعهای مرتبط با اسناد می باشد که در اینجا مورد بررسی قرار گرفته است.
     
    اسناد
    قبل از پرداختن به بحث اسناد تعاریفی چند در این رابطه بیان می کنیم.
    هایدر(1958)به نقل از خداپناهی (1379) می گوید که اسناد عبارتست از فرآیندی که افراد بکار می برند تا رویدادها(رفتارها) را به عوامل زیر بنایی آنها پیوند دهند.
    تمز و وریشن (1997)توضیح میدهند که اسنادها گمانهایی هستند که درباره علل رفتار دیگران و خودمان داریم . این گمانها تأثیر عمده ای در ارتباطات اجتماعی دارند .
    بارتال  (1978)اظهار می دارد که اسناد استنباطی است که یک مشاهده گر درباره علل رفتار خود یا دیگران بعمل می آورد.
    ولفولک (1993) اسناد را این گونه تعریف می کند که اسناد چگونگی تبیینات و توجیهات ودرک موفقیتها وشکست ها می باشد .
    تمز و وریشن در مورد این که چرا مردم اسناد سازی می کنند ، توضیح می دهد که عمدتاً ساختن اسنادها به این دلیل است که مردم نیاز به درک رفتار خود و دیگران دارند. فرض اساسی صاحبنظران اسناد براین متکی است که انسان می خواهد درباره ساختار علی محیط خویش هر چه بیشتر شناخت پیدا کند وبداند که چه واقعه ای رخ داده است و این واقعه به چه انگیزه ای قابل اسناد است.
    تمز و وریشن (1997) توضیح میدهد که مردم علت رویدادی را جستجومی کنند که آن رویداد توجه آنها را جلب کند ، تأثیر شخصی بر آنها داشته باشد و آن رویداد برای آنها غیر منتظره باشد.
    نظریات مختلفی رابطه بین رفتار، شناخت وجنبه های مختلف اسناد ، دلایل اسناد و تأثیر فرآیند اسناد بر رفتار را مورد بررسی قرار می دهند،نظریات اسنادی بر شناخت و ادراک فرد از رویدادها مبتنی بوده و بر این باورند که انسانها بر انگیخته شده اند تا ساختار رفتارهای خویش و رفتار های دیگران را هر چه بیشتر مورد بررسی قرار دهند و نسبت به آنها شناخت پیدا کنند.

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    8
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 45

    حجم فایل:43
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری اسناد و ابعاد اسناد با پیشرفت تحصیلی
      دارای 45 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید