فروش فایل5

فروشگاه فایل

فروش فایل5

فروشگاه فایل

لگو چیه


بیشتر شما از دوران کودکی این اسباب بازی ها را تجربه کرده اید. لگو یک آجر پلاستیکی محبوب است که با کنار هم قرار دادن آنها اشکال مختلفی ایجاد می کنید. این اسباب بازی سال هاست که مورد استفاده کودکان قرار گرفته و نسل های زیادی از آن خاطرات خوبی دارند. این اسباب بازی ها آنقدر محبوب و پرطرفدار هستند که افراد در هر سنی به بازی با آنها علاقه مند هستند. همچنین ممکن است علاقه مند باشید که بدانید لگو چیه و تاریخچه اسباب بازی های لگو چگونه بوده است.

لگو چیست

فکر نمی کنم کسی باشد که نداند اسباب بازی لگو چیست. شاید همه شما از دوران کودکی با این اسباب بازی آشنا باشید. حتی اگر در مورد شرکت لگو اطلاعاتی نداشته باشید، احتمالا از اسباب بازی های آنها فیگورهای مختلفی ساخته اید. اما به طور کلی برای اینکه بدانید لگو چیست باید بگویم که اسباب بازی های لگو قطعات پلاستیکی هستند که می توان آنها را مانند آجر روی هم قرار داد. بنابراین می توانید آن را به هر شکلی که می خواهید بسازید.

لگو اسباب بازی مورد علاقه کودکان است، بنابراین همه کودکان در جهان طرفدار آنها هستند. اگر به تاریخچه لگو نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که این برند برای سالیان متمادی همیشه یک برند معروف و محبوب بوده است. این جزئیات کوچک رنگارنگ که برای کودکان بسیار جذاب است، علاوه بر جنبه سرگرمی، می تواند در افزایش خلاقیت و آموزش کودکان نیز موثر باشد.

در واقع، کودک مهارت های بسیاری را از طریق بازی با اتصال مکرر قطعات و جدا کردن آنها از هم می آموزد. این اسباب بازی به دلیل کارایی بالا و مزایای فراوانی که برای کودکان دارد، یک بازی کامل و مفید به حساب می آید.

تاریخچه اسباب بازی های لگو

حالا که فهمیدید لگو چیست، بهتر است تاریخچه شرکت لگو را بدانید. شاید از خود بپرسید که این شرکت چگونه شروع به کار کرد و چگونه به مرور زمان به عنوان یک برند معروف شناخته شد.

آقای اوله کرک کریستینسن مخترع و خالق لگو است و در سال 1932 شرکت لگو را در دانمارک تأسیس کرد. حالا ممکن است بپرسید لگو چیست؟ در زبان دانمارکی لگ به معنای بازی و گود به معنای خوب است که این کلمه به همین صورت ساخته شده است، در واقع لگو ترکیبی از دو کلمه دانمارکی و به معنای خوب بازی کردن است.

از سال 1919، اوله کرک کریستینسن به تولید در و پنجره برای ساختمان های چوبی مشغول بود. در سال 1932 به دلیل مشکلات اقتصادی و شرایط نامساعد مالی، شرکت او دچار بحران شد و موقعیت شرکت او آسیب زیادی دید. از این رو آقای اول کرک کریستنسن تصمیم گرفت برای بهبود وضعیت، عروسک های چوبی بسازد و بفروشد. در واقع می توان گفت که تاریخچه کمپانی لگو از این زمان آغاز می شود. سپس شروع به ساخت اسباب بازی های زیادی کرد. این اسباب بازی ها شبیه لگوهای امروزی بودند که از چوب ساخته می شدند و اغلب به شکل هواپیما، ماشین و ... بودند.

پس از مدتی آقای اوله کرک کریستیانسن تصمیم گرفت نامی مناسب برای شرکت خود انتخاب کند و در نهایت با کمک دوستانش نام لگو را انتخاب کرد. از آنجایی که بنیانگذار گروه لگو در مورد کیفیت اسباب بازی های خود بسیار خاص بود، از بهترین چوب برای ساخت آنها استفاده کرد.

به دلیل کیفیت و زیبایی محصولات شرکت اسباب‌بازی لگو، زمانی که افراد بیشتری با این اسباب‌بازی آشنا شدند و متوجه شدند لگو چیست، تعداد خرید در این شرکت افزایش یافت و این روند ادامه یافت. در تاریخچه شرکت لگو در طول جنگ جهانی دوم، مشخص است که این اسباب بازی ها طرفداران خود را متوقف نکردند، هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

گفتیم که برند اسباب‌بازی لگو از چوب برای ساخت اسباب‌بازی استفاده می‌کرد، این روند تا سال 1947 ادامه داشت تا اینکه مدیریت شرکت لگو تصمیم گرفت به جای چوب از پلاستیک برای ساخت اسباب‌بازی استفاده کند. اسباب‌بازی‌های لگو که در آن زمان از پلاستیک ساخته می‌شدند و در بازار فروخته می‌شدند با آنچه امروز در بازار می‌بینید متفاوت بودند.

پس از مرگ اوله کرک کریستینسن در سال 1958، فعالیت های شرکت لگو تحت کنترل پسرش ادامه یافت. سال 1960 بود که کارخانه اسباب بازی سازی لگو ناگهان آتش گرفت. از آنجایی که نیمی از اسباب‌بازی‌های کارخانه هنوز از چوب ساخته می‌شدند، آتش بزرگ‌تر شد و خسارت زیادی به شرکت وارد کرد. پس از این اتفاق، شرکت لگو از پلاستیک برای تولید تمامی اسباب بازی های خود استفاده کرد. اما در این سال ها افراد بیشتری برند لگو را در کشورهای دیگر می شناسند. این برند در دنیا محبوبیت زیادی پیدا کرده است و محصولات آن در کشورهای فرانسه، آلمان، سوئد، بریتانیا و ... به فروش می رسد.

بعداً شرکت اسباب‌بازی لگو قطعات و تجهیزات بیشتری را به کودکان داد تا با آنها بازی کنند. این شرکت همچنین آجرهای پلاستیکی بزرگتری را برای استفاده کودکان تولید می کرد. با گذشت زمان، بسته‌های لگو جذاب‌تری با مدل‌های زیبا برای بچه‌ها مانند جنگ ستارگان، فضا، دزدان دریایی، قلعه‌ها و غیره منتشر شد. پس از اینکه مردم در سراسر جهان فهمیدند لگو چیست، عاشق بازی با آن و ساختن خاطرات سرگرم کننده با آن شدند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.