فروش فایل5

فروشگاه فایل

فروش فایل5

فروشگاه فایل

مالیات بر ارث چگونه محاسبه می شود؟

مالیات بر ارث

مالیات بر ارث دقیقا چیست؟

مالیات بر ارث به مالیاتی گفته می‌شود که به دارایی ها و مایملک باقی‌مانده از یک فرد فوت‌شده تعلق می‌گیرد. مالیات ارث دو نوع است؛ یک نوع از مالیات بر ارث از وراث و هنگام واگذاری ارث دریافت می‌شود و نوع دیگر مالیات بر ارث به‌طور مستقیم از تمامی اموال و ثروت‌های باقی‌مانده از فرد فوت‌ شده اخذ می‌شود.

وراث باید ابتدا انحصار وراثت کرده و سپس مفاصاحساب مالیات بر ارث دریافت کنند.

تغییر قانون مالیات بر ارث

اعمال قانون مالیات بر ارث در ایران به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد.در سال 1395 این قانون با اصلاحیه‌های فراوانی مواجه شده و شکل تازه‌ای به خود گرفت. در قانون جدید مالیات ارث ایران، بر کلیه دارایی ها و مایملک باقی‌ مانده از متوفی مالیاتی دریافت نمی‌شود و صرفاً وراث موظف ‌اند از ارث دریافتی خود مالیات پرداخت کنند. میزان و نرخ مالیات بر ارث افراد نیز ، بستگی به نسبت آن‌ها با فرد فوت ‌شده دارد. این نسبت را در قانون با عنوان طبقه وراث می‌شناسند.

طبقات وراث

قانون مالیات بر ارث ایران، وارثین را به سه طبقه تقسیم کرده استطبقه اول وراثت شامل پدر، مادر، همسر، فرزند و نوه می‌شودطبقه دوم ارث شامل پدربزرگ و اولیای او، مادربزرگ و اولیای او، خواهر، برادر، خواهرزاده و برادرزاده استوراث طبقه سوم نیز شامل عمو، عمه، خاله، دایی و فرزندان آن‌ها است.

o3c5_a4.jpg

مالیات بر ارث چگونه محاسبه می شود؟

نرخ مالیات بر ارث بسته به نوع ارث دریافتی و طبقه وراثت متفاوت است. به‌طورکلی وراث طبقه دوم، دو برابر وراث طبقه اول و وراث طبقه سوم، چهار برابر وراث طبقه اول باید مالیات بر ارث پرداخت کنند.

پرداخت مالیات بر ارث

مالیات بر ارث نیز همچون دیگر مالیات‌ها باید با پر کردن اظهارنامه مالیات بر ارث پرداخت شود. وراث تا یک سال پس از انحصار وراثت فرصت دارند تا اظهارنامه مالیاتی مالیات بر ارث خود را تکمیل و تقدیم به سازمان امور مالیاتی کنند. البته وراث تنها زمانی مجبور به پرداخت مالیات بر ارث هستند که قصد تقسیم ارث را داشته باشند. مادامی‌که اموال و دارایی‌ها به نام متوفی باشد، نیاز به پرداخت مالیات نیست.

وراث می‌توانند تنها برای بخشی از آن‌که تقسیم کرده‌اند مالیات پرداخت کنند. به‌طور مثال، وراث تصمیم می‌گیرند تا تنها یکی از املاک را بین خود تقسیم کنند؛ در این صورت تنها برای آن بخش از ارث که بین خود تقسیم کرده‌اند باید مالیات پرداخت کنند و مالیات مابقی ارث را در زمان تقسیم آن پرداخت کنند.

توجه داشته باشید که مالیات بر ارث خانه مسکونی و ملک، بر اساس نرخ روز است و تأخیر در پرداخت مالیات آن تأثیری در کاهش مالیات پرداختی ندارد. نکته دیگر اینکه هریک از وراث باید جداگانه مالیات بر ارث خود را پرداخت کنند.

اگر به وکیل مالیات بر ارث نیاز دارید می توانید به سایت مشاوران مالیاتی فراز به نشانی www.faraztax.com  مراجعه نموده و درخواست مشاوره مالیاتی رایگان کنید!

 

تازه های نشر آذر??

تازه های نشر آذر??

تازه های نشر

کتاب چشم انتظار در خاک‌رفتگان

میگل آنخل آستوریاس | مترجم: سروش حبیبی | نشر ماهی

صاحبان روزنامه در پول غلت می‌زنند و گلو پاره می‌کنند که زنده‌باد آزادی. اعیان‌زادگان مرفه از سر تفنن شعر می‌سرایند و نثر می‌آرایند و بر سینه می‌کوبند که زنده‌باد آزادی. بازرگانان به زور تبلیغ بر سود خود می‌افزایند و گریبان می‌درند که زنده‌باد آزادی. تنها توده‌های محروم و زحمت‌کش نمی‌توانند این فریاد را تکرار کنند، زیرا آزادی آن‌ها به معنی گرسنگی این‌هاست. از این رو بینوایان رنج خویش را تحمل می‌کنند و به جور آن‌ها گردن می‌نهند. آ‌ن‌ها به سیاه روزی خود تن داده و به سکوت خو گرفته‌اند. چشمِ انتظارِ درخاک‌رفتگان” داستان اعتصاب عمومی عظیمی است علیه دیکتاتور گواتمالا و شرکت امریکایی موز. شخصیت مرکزی رمان مبارزی انقلابی است که می‌کوشد مردم را به قیام و اعتصاب فرا خواند.

کتاب ملاله و مداد جادویی

ملاله یوسف زی | مترجم: شبنم حیدری پور | انتشارات پرتقال

ملاله، دختربچه ای که در پاکستان زندگی می کند از فقر فرهنگی و اقتصادی محل زندگی اش ناراحت است. از اینکه دختربچه ها حق تحصیل ندارند و او هر روز با ترس به مدرسه می رود و امنیت ندارد غمگین است. او هر روز آرزو می کند مدادی جادویی داشته باشد تا با آن امنیت و صلح و شادی برای مردم کشورش بکشد اما آرزویش برآورده نمی شود تا اینکه یک روز تصمیم می گیرد به جای آرزو کردن برای خوشبختی کودکان سرزمینش تلاش کند و حرفش را با یک مداد معمولی به گوش تمام جهان برساند…

کتاب شهروندان و اربابان

الن میک سینز وود | مترجم: یوسف صفاری | نشر لاهیتا

مشخصه‌ی دولت غربی، از دوره‌ی باستان تا کنون، نابرابری نظام‌مند و سلطه‌ی اقلیتی کوچک بر اکثریت بوده است. واقعیتی که در آثار مرجع بازتاب یافته است، صدای شنیده شده از این آثار، صدای طبقات حاکم، ملاکان و کسانی‌ست که به دفاع از آنان برخاسته‌اند. گرچه صدای مخالفت از پایین نیز گاه به گوش می‌رسد، اما دهقاناتی که در بخش اعظم این تاریخ اکثریت جمعیت را تشکیل می‌دادند، نمایندگی نمی‌شوند. با این حال غالباً بهترین راه دست‌یابی ما به اکثریت خاموش، به نارضایتی‌های آنان و دشواری‌هایی که برای حاکمان پیش می آوردند، خوانش موشکافانه و زمینه‌ی این متون مرجع است، چراکه نکات زیادی درباره‌ی آنچه طبقات مسلط از فرودستان انتظار داشته‌اند، و نیز چیزهایی که سبب هراس‌شان می‌شده، به ما خواهند گفت.

خرید اینترنتی کتاب از کتاب فروشی کاواک

1+

نرده راه پله

نرده راه پله

نرده راه پله درون ساختمان ها یکی از مواردی است که می بایست

حتما پس از نصب پلکان به عنوان حصاری گرداگرد آن واقع گردد

تا به این منظور به هنگام سکندری خوردن یا به هر دلیلی افتادن

و سقوط از روی پله های ساختمان بتوان از پله مارپیچ به عنوان تکیه گاهی در جهت حفظ جان خود استفاده کرد.

این مسئله زمانی بیشتر نمود می یابد که داخل ساختمان ها بچه های کوچک و بازیگوشی باشند

که دائما از پله ها بالا و پایین می روند و احتمال سقوط یا سکندری خوردن آن بسیار زیاد است

و در صورت نبود نرده راه پله ممکن است عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

بنابراین ساخت و نصب پله مارپیچ را بلافاصله پس از نصب پلکان منزل خویش حتما

به دست افراد متخصص و کاربلد بسپارید تا با بهره گیری از علم و تخصص خویش در این زمینه بتوانند

با نصب نرده راه پله به عنوان حفاظ آهنی یا چوبی جان خود و اعضای خانواده

و به ویژه کودکان بازیگوش خود و مهمانان خویش را از هر گونه آسیب جدی حفظ نمایید.

در ادامه به نقش پله مار پیچ و کاربرد آن در زندگی انسان ها بیش از پیش اشاراتی خواهیم داشت.

نقش زیبایی و کارایی بالا با نرده راه پله

نقش و کاربرد پله مارپیچ در منازل مسکونی

پلکان در گذشته های دور تاکنون وجود داشته است با این تفاوت که

در گذشته از پله مارپیچ تنها به شکل فلزی یا آهنی و فقط در راستای

حفظ ایمنی جانی خود و اعضای خانواده خویش مورد استفاده قرار می گرفت.

امروزه نیز این اصل رعایت شده است و ایمنی در رأس کار نصب پلکان قرار دارد با این تفاوت

که در ساخت و طراحی نرده راه پله امروزه تنها به عنوان

یک حفاظ آهنی برای سلامت جانی انسان ها نگاه نمی کنند و طراحی های فوق العاده

بی نظیری از نرده های راه پله به جهت زیباسازی نمای داخلی خانه ها و دیزاینی

متفاوت و چشمنواز را نیز در اولویت قرار داده اند. به همین جهت است

که طراحان صنعتی امروزه رو به تولید و طراحی پلکان پیچی به شکل ها

و در قالب جنس های متفاوتی از جمله: پله مارپیچ فلزی، چوبی، شیشه ای، سنگی، استیل، آلومینیومی و

روی آورده اند که نمونه های فوق العاده شیک و بی نظیری را از این نرده ها امروزه می توان

در خانه های لوکس و مجلل به نظاره نشست که هر کدام از آن ها موجب خیرگی و شگفتی افرادی می شود که برای بار نخست پا به این منازل نهاده اند.


پله مار پیچ چوبی بسیار شیک

انواع پلکان

همانطور که یادآور شدیم، امروزه پلکان تنها به نوع رایج و مرسوم قدیمی خود

یعنی نرده راه پله فلزی منتهی نمی گردد؛ بلکه می توان نرده راه پله امروزی را

به صورت ها و اشکال مختلفی در منازل مسکونی خویش و یا کافی شاپ و رستوران،

تالار، فروشگاه های بزرگ و پاساژ ها و… بکار بست که علاوه بر تضمین امنیت،

زیبایی دوچندانی را به محیط اطراف خود ببخشد. بنابراین اگر قصد خرید نرده راه پله دارید،

باید اولا به این نکته واقف باشید که نرده راه پله فلزی که در گذشته به شکل ساده و بی آلایش خویش مرسوم بوده

نیز کماکان وجود دارد ولی نه به همان شکل و قالب سنتی خویش؛

بلکه در قالب و طرحی جدید که با مدل هایی که در خود در طی این سال ها دیده است،

سبب هجوم مردم به خرید نرده راه پله فلزی شده اند.

پس هنوز هم می توان از پله مار پیچ فلزی استفاده کرد با این تفاوت که طرح هایی

که در این حفاظ های آهنی امروزه در نرده راه پله کارگذاری می شود

طبیعتا با طرح ساده گذشته بسیار متفاوت و زیباتر می باشند

ضمن اینکه استحکام و امنیت این نرده ها نیز در نظر طراح لحاظ شده است تا با مقاومتی بالاتر تضمین سلامتی جان افراد گردد.
اما در صورتی که می خواهید خود را وارد یک وادی دیگری کنید

و از طرح های خود را خلاص کنید و رو به طرح های دیگری آورید،

بایستی خاطر نشان کرد که امروزه شما می توانید نرده راه پله منزل یا هر مکان پلکانی دیگری را با جنس های دیگری غیر از چوب نیز امتحان کنید

تا زیبایی خاص و منحصر به فردی به فضای اطراف خود حکمفرما سازید.

 

در زیر به معرفی برخی از این طرح ها خواهیم پرداخت:

?- نرده راه پله چوبی

از پلکان چوبی به عنوان یکی از منحصر به فردترین و بهترین پله مارپیچ می توان نام برد که شاید با شنیدن نام آن شما یاد خانه های روستایی قدیمی بیفتید که فوق العاده بانشاط و پر از طعم شیرین زندگی و سرشار از آرامش بودند. با نرده راه پله چوبی می توانید حس زیبایی وجود در طبیعت و روستاهای سرسبز و پر از نشاط و آبادانی را وارد منزل خویش کنید و با طرح های فوق العاده لاکچری و فانتزی زیبایی که به صورت کاملا مدرن و شیک طراحی و ساخته اند، بیشترین لذت و بهره را ببرید.

?- شیشه ای

در برخی از فروشگاه ها از پلکان شیشه ای استفاده می کنند که طبیعتا می توان کاربرد آن را در مکان های دیگری نیز گسترش داد. هر چند که کاربرد نرده راه پله شیشه ای علی رغم زیبایی منحصر به فردی که دارد، برای خانواده هایی که بچه کوچک دارند چندان گزینه مناسب و مطلوبی به نظر نمی آید. ولی به طور کلی می توان از این نوع از نرده های چوبی نیز استفاده لازم را برد.

?- استیل

از نرده راه پله استیل نیز می توانید برای تزیین دکوراسیون داخلی منزل خویش در کنار وجود امنیت بالا نیز بیشترین استفاده و بهره لازم را ببرید و به دیزاین خانه خود طرحی نو و رنگ و لعابی برجسته ببخشید.
بنابراین به طور کلی هر یک از مدل های یاد شده نرده راه پله را شما می توانید برای خانه یا پاساژ و فروشگاه های زنجیره ای خویش استفاده کنید تا در هر مکان پلکانی از وجود نرده هایی با جنس های مختلفی به جهت امنیت و آسایش و نیز زیباسازی محیط بیشترین استفاده و بهره لازم برده شود.

اصولا در هر محیط پلکانی باید بلافاصله از پله مارپیچ استفاده کرد تا امنیت را در آن مکان ها برقرار ساخت. در گذشته تنها شکل نرده آهنی و ساده مرسوم بود ولی امروزه می توان از پلکان چوبی، آلومینیومی، استیل، شیشه ای و… استفاده کرد که هر کدام از آن ها را امروزه می توان با مدل های هنری و فوق العاده زیبا و مدرنی خریداری نمود.

شماره تماس   09123649705

 

ترانسمیتر دما

ترانسمیتر دما

3hsz_q4.jpg

ترانسمیتر دما یک دستگاه ابزار دقیق می باشد که برای اندازه گیری دما فرایند مورد استفاده قرار میگیرند .که توسط سنسور دما را اندازه گیری می کند و ان را توسط ترانسمیتر به یک کمیت قابل اندازه گیری تبدیل میکند.اندازه گیری کمیت دما در فرایندهای صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است.اندازه گیری دمای فرایند و انتقال ان به اتاق کنترل در صنایع مختلفی نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان، ریخته گری، داروسازی، مهندسی پزشکی اهمیت این دستگاه را حاکی است.

 

طور کلی ترانسمیتر ها از سه قسمت اصلی تشکیل می شوند:

سنسور

ترانسمیتر یا مبدل

تقویت کننده

سنسورها

سنسورها انواع مختلفی دارند  مانند  pt100 و ترموکوپل و غیره   و با توجه به دما و شرایط فرایند از سنسوره استفاده میکند.

از یرند های معتبر در تولید سنسور دما می توان به جومو، روزمونت ،اندرس هاوزر ، abb   نام برد.

 

ترانسمیتر

در لغت ترانسمیتر از ترکیب دو واژه TRANSFER+METER گرفته شده است.یعنی دستگاهی  که بتواند یک کمیت فیزیکی را اندازه گیری کرده(METERING)  وآن را به مکانی دورتر انتقال دهد.

ترانسمیتر های به دو دسته از نظر سیگنال تقسیم می شوند : یکی سیگنال الکتریکی و دیگری سیگنال نیوماتیکی

درترانسمیتر از نوع  سیگنال الکتریکی بعد حس کردن  دما ، ترانسمیتر دما رو به صورت یک سیگنال استاندارد مانند :4-20 میلی امپر ،0-20 میلی امپر ،0-5 میلی ولت و.. ارسال می کند.  ترانسمیترها در دو نوع پسیو و اکتیو موجود می باشند که نوع اکتیو آنها، برای کارکرد نیاز به تغذیه جداگانه و مستقل دارد ولی در مدل پسیو، تغذیه از طریق همان زوج سیم جریان خروجی به ترانسمیتر داده می شود و نیاز به مسیر جداگانه برای تغذیه نیست.که باعث کاهش هزینه های سیم کشی می شود.

ازبزرگ ترین شر کتهای تولید کننده ترانسمیتر دما می توان  به روزمونت ،اندرس هاوزر ،زیمنس ، جومو،یوکوگاوا و غیره نام برد.

در ترانسمیتر ها از نوع  نیوماتیکی  یعد از حس کردن دما توسط سنسور ،ترانسمیتر دما یک سیگنال استنادار مانند :3-15 psi ، 6-30  psi  ارسال می کند از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده  ترانسمیتر دما نیوماتیکی می توان فاکسبورو ،یوکوگاوا را نام برد.

ترانسمیتر دما از نظر نصب به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

هد مونت head mounted

ترانسمیتر دما در داخل محفظه ای  قرار میگیرند

ریل مونت rail mounted

ترانسمیتر دما به صورت ریلی در  تابلو  و روی ریل نصب می شوند

فیلد مونت field mounted

که ترانسمیتر ان کامپکت  می باشد و در فیلد نصب می شود.

منبع: https://eshopsanat.com/%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%b3%d9%85%db%8c%d8%aa%d8%b1-%d8%af%d9%85%d8%a7/

قرنیز ام دی اف

فروشگاه درگاه نمایندگی و عامل فروش انواع قرنیز در شیراز

قرنیز چیست ؟ Cornice

در واقع قرنیز یک نوع مصالح ساختمانی است که در محل تلاقی و فاصله ما بین دیوار و کف کار می شود . کاربرد قرنیز هم برای زیبایی و جدا کردن بصری رنگ دیوار و اتاق استفاده می شود و هم در مواردی برای پوشاندن سیم برق و یا داکت سیم های تلفن و غیره . اما مهمترین مورد کاربرد قرنیز برای محافظت پای دیوار از نفوذ رطوبت به قسمت نازک کاری و نیز محافظت در برابر ضربه های ناشی از جابجا کردن وسایل و اسباب و اثاثیه است.

niyz_w1.jpg

قرنیز در انواع و اقسام و رنگ های مختلف وجود دارد و بنابر سلیقه مشتری و نیز باتوجه به دیگر مصالح و متریال مورد استفاده در اتاق یا سالن و جاهای دیگر ساختمان ، می توان از انواع سنگی ، چوبی ، MDF (ام دی اف )  یا PVC ( پی وی سی ) استفاده کرد.

 

قرنیز ام دی اف

قرنیز ام دی اف یکی از زیباترین و در عین حال با دوام ترین انواع قرنیز ها می باشد. قرنیز ام دی اف می تواند در رنگ ها و طرح های مختلف تولید شده و قابلیت نصب بر روی انواع کف پارکت ، سرامیک و سنگ را دارد.

 

قرنیز MDF از ارتفاع ? سانتیمتر تا ?? سانتیمتر موجود است و ضخامت آنها ? و ?? میلیمتر می باشد. یکی از مهمترین مزیت های قرنیز ام دی اف نسبت به دیگر انواع ، این است که قرنیز ام دی اف دارای طرح چوب می باشد و دقیقا مانند چوب کلیه رگه ها  و رنگ های طبیعی چوب در ان قابل مشاهده است که نمای بسیار زیبا و طبیعی به منزل و ساختمان می دهد.

 

قرنیز در شیراز

فروشگاه درگاه عامل فروش انواع قرنیز ام دی اف در شیراز می باشد که توانسته با بزرگترین تولیدکنندگان قرنیز MDF  همکاری نماید.