فروش فایل5

فروشگاه فایل

فروش فایل5

فروشگاه فایل

آموزش رانندگی حرفه ای


رانندگی یکی از اعمالی است که به تمرکز و دقت بالایی احتیاج دارد. بسیاری از افراد دوست دارند رانندگی را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرند و مهارت‌های خود را در رانندگی تقویت کنند. افزایش مهارت در رانندگی و تبدیل شدن به یک راننده حرفه‌ای نیازمند یادگیری مهارت‌ها و تمرین زیاد است.

آموزش رانندگی رایگان

یک راننده حرفه‌ای باید نکات زیادی را مدنظر داشته باشد و همواره آن‌ها را رعایت کند، چرا که با سلامت سرنشینان خودرو در ارتباط است. در ادامه به بررسی مهارت‌ها و ویژگی‌هایی خواهیم پرداخت که شما را به یک راننده حرفه‌ای و ماهر تبدیل می‌کند.

نکات مهم قبل از شروع رانندگی

توجه داشته باشد برای داشتن یک رانندگی حرفه‌ای باید تمام نکات مربوط به رانندگی را رعایت کنید. قبل از شروع رانندگی یک بازدید کلی از موتور خودرو داشته باشید. روغن موتور، روغن ترمز، آب رادیاتور و برخی از موارد دیگر را چک کنید تا مشکلی نداشته باشند. سپس نگاهی گذرا به چرخ‌ها و بخش عقبی خودرو بیاندازید تا چیزی در زیر چرخ‌ها وجود نداشته باشد. قبل از شروع رانندگی، و پیش از روشن کردن اتومبیل خود، ابتدا صندلی‌ها و آینه‌ها را تنظیم کنید. بعد از تنطیم صندلی‌ها و آینه‌ها، کمربند خود را ببندید و سوئیچ خودرو را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت به سمت راست بچرخانید.

نکات مهم در هنگام رانندگی

در هنگام خروج از پارک حتما به بیرون نگاه کنید و سپس با احتیاط از پارک خارج شوید. برای داشتن یک رانندگی ایمن و بدون خطر حتما باید تمام قوانین و اصول را یاد بگیرید و آن‌ها را در هنگام رانندگی استفاده کنید. برخی از نکات بسیار مهم که باید حتما در هنگام رانندگی رعایت کنید عبارت‌اند از:
  • در هنگام رانندگی و بعد از تعویض دنده پای خود را به طور کامل از روی کلاج بردارید و در سمت چپ پدال قرار دهید زیرا قرار گرفتن پای شما به صورت آماده باش بر روی پدال کلاج ممکن است باعث شود تا شما در هنگام حادثه و یا وجود یک مانع، کلاج و ترمز را با هم بگیرید و باعث ایجاد خطراتی شوید. علاوه بر آن قرارگیری همیشگی پا روی کلاج می‌تواند موجب خراب شدن صفحه کلاج شده و نیز ممکن است پای شما در مسافت‌های طولانی خسته شود.
  • از همان ابتدای آموزش رانندگی یاد بگیرید که در هنگام رانندگی به دنده و پدال‌ها نگاه نکنید. این کار در هنگام رانندگی و به خصوص در رانندگی با سرعت بالا بسیار خطرناک است.
  • اگر در هنگام رانندگی در سربالایی ماشین خاموش شود، حتما از هر دو ترمز استفاده کنید و سپس کلاج را بگیرید.
  • در هنگام رانندگی همواره آرامش داشته باشید و هیچ وقت با حالت ناراحتی و یا عصبانیت رانندگی نکنید. عصبانیت در هنگام رانندگی ممکن است باعث خارج شدن کنترل از دست شما شده و باعث رخ دادن حادثه ناگواری شود.
  • در هنگام پیاده شدن از خودرو دقت لازم را داشته باشید، ابتدا کامل توقف کنید و سپس اجازه پیاده شدن را به سرنشینان بدهید.
توجه داشته باشید که تنها گرفتن گواهینامه نشان دهنده حرفه‌ای بودن یک راننده نیست، بلکه یک راننده حرفه‌ای باید تمام نکات مهم و ریز رانندگی را رعایت کند و همواره آمادگی بالایی داشته باشد. آموزش رایگان رانندگی در بست سوال: https://bestsoal.ir/