فروش فایل5

فروشگاه فایل

فروش فایل5

فروشگاه فایل

مبانی نظری اختلالهای یادگیری و خواندن

مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اختلالهای یادگیری و خواندن

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | مبانی نظری اختلالهای یادگیری و خواندن

    مبانی نظری اختلالهای یادگیری و خواندن


    دسته بندی : مباحث رشته ها » مبانی نظری

    مبانی نظری اختلالهای یادگیری و خواندن
    دارای 140 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

    توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
    همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
    نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

    بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::

    اختلالهای یادگیری و خواندن
    فصل دوم: مروری بر پیشینه تحقیقات
    بخش اول: مبانی نظری     22
    1ـ تعریف اختلالهای یادگیری     22
    2ـ سیر تحول تاریخی اختلالهای یادگیری     30
    1) دوره بنیانگذاری: تحقیقات نخستین درباره مغز     30
    2) دوره انتقالی: مطالعه بالینی کودکان     33
    3) دوره یکپارچگی: رشد سریع برنامه های مدارس     43
    4) دوره معاصر (از سال 1980 تا کنون)     44
    3ـ طبقه بندی اختلالهای ویژه یادگیری بر مبنای DSM-IV-IR    44
    1) اختلال خواندن     45
    2) اختلال در ریاضیات     46
    3) اختلال بیان نوشتاری     48
    4) اختلال یادگیری که به گونه دیگر مشخص نشده است (NOS)    49
    4ـ تعریف خواندن     50
    5ـ تحول خواندن     55
    6ـ مدل های خواندن     56
    1) مدل پایین ـ بالا و مدل بالا ـ پایین     56
    2) مدل تعاملی جبرانی    57
    3) مدل پیوندگرایی    59
    4) مدل آوایی    61
    5) مدل ببین و بگو     63
    6) مدل تعادل خواندن بیکر     63
    7ـ نارساخوانی    70
    1) تعریف نارساخوانی    70
    2) نشانه های بالینی نارساخوانی     75
    3) اختلالهای همراه با نارساخوانی    81
    الف ـ اختلالهای جانبی شدن     81
    ب ـ اختلالهای سازمان یافتگی فضایی ـ زمانی     82
    ج ـ نابهنجاری حرکات چشم ها     83
    د ـ تأخیر زبان گفتاری     85
    هـ ـ اختلالهای ادراکی     86
    و ـ اختلال حافظه کوتاه مدت     87
    ز ـ اختلال نارسایی توجه (ADD) و ADHD    88
    ح ـ اختلالهای رفتاری     91
    4) شیوع نارساخوانی    94
    5) تاریخچه نارساخوانی    95
    6) سبب شناسی نارساخوانی     99
    الف ـ عوامل ژنتیکی     100
    ب ـ عوامل عصب شناختی     103
    ج ـ تقارن نیمکره های مغزی     107
    د ـ غلبه طرفی مغز     111
    هـ ـ عوامل حرکتی     114
    و ـ عوامل شناختی     115
    ز ـ عوامل رفتاری     118
    ح ـ عوامل محیطی     121
    ط ـ عوامل عاطفی     122
    8ـ دیدگاه های مختلف در مورد نارساخوانی     124
    9ـ نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی     124
    10ـ طبقه بندی نارساخوانی از دیدگاه نوروسایکولوژی     131
    الف ـ نارساخوانی اکتسابی     131
    ب ـ نارساخوانی تحولی     140
    11ـ فرآیند شکل گیری مدل تعادل خواندن از دیدگاه بیکر     148
    12ـ عملکرد نیمکره های مغزی از دیدگاه بیکر     154
    13ـ طبقه بندی نارساخوانی تحولی از دیدگاه بیکر     156
    1) نارساخوانی نوع L (زبان شناختی)     156
    2) نارساخوانی نوع P (ادراکی)     156
    14ـ بررسی اعتبار طبقه بندی نارساخوانی نوع P/L    158
    15ـسبب شناسی نارساخوانی تحولی نوع P/L    162
    16ـ شیوه های درمانی نوروسایکولوژی از دیدگاه بیکر     164
    بخش دوم: یافته های پژوهشی     168
    خلاصه     180

    فصل دوم:
    مروری بر پیشینه تحقیقات
    مطالب فصل دوم در دو بخش کلی، تحت عنوان مبانی نظری و یافته‌های پژوهشی مطرح می‌گردد:
    بخش اول: مبانی نظری
    1ـ تعریف اختلالهای یادگیری
    اصطلاح اختلالهای یادگیری از نیاز به تشخیص و خدمت به دانش‌آموزانی برخاسته است که به طور مداوم در کارهای درسی خود با شکست مواجه می‌شوند، و در عین حال در چهارچوب سنتی کودکان استثنایی نمی‌گنجند. شاخه‌های علمی متعددی به این حیطه کمک کرده‌اند (مثلاً پزشکی، زبان‌شناسی، روان‌شناسی، و آموزش و پرورش)، و حاصل این چندرشته‌ای بودن مبنایی، سبب بوجود آمدن اصطلاحات و تعریفهای متعددی گردیده است.
    اصطلاح اختلالهای یادگیری  نخستین بار توسط ساموئل کرک  در سال 1963 مطرح گردید. کرک در جلسة نشست والدین و مربیان در شیکاگو این اصطلاح را پیشنهاد نمود و این به خاطر برچسبهای گوناگونی بود که برای توصیف کودکانی با هوش طبیعی که دچار مشکلات یادگیری بودند، به کار می‌رفت. این چنین کودکان اغلب به عنوان آسیب دیده خفیف مغزی،  کندآموز ، نارساخوان یا معلولیت ادراکی ، نامگذاری شده‌اند که هر یک از این اصطلاحات با محدودیتهایی همراه بودند (لرنر، 1993).
    بنابراین از زمان پیدایش حوزه اختلالهای یادگیری، متخصصان به دنبال تعریف مناسبی می‌گشتند که به طور جامع، ماهیت ویژه اختلالهای یادگیری را تبیین کند. به دلیل ماهیت پیچیده این حوزه، متخصصان تاکنون قادر نبوده‌اند، تعریف جامعی از اختلالهای یادگیری ارائه دهند. تعاریف بسیاری توسط متخصصان عصب‌شناختی و روان‌شناختی صورت گرفته است که در ذیل به ارائه شاخص ترین آنها می‌پردازیم:
    1) تعریف کمیتة مشورتی ملی در مورد کودکان معلول (NACHC)
    کمیته مشورتی ملی در مورد کودکان معلول  (NACHC) در سال 1968 شکل گرفت تا یک تعریف قابل قبول در زمینه اختلالهای یادگیری ارائه کند. این کمیته تحت سرپرستی کرک، تعریفی ارائه کرد که در قانون عمومی 230-91 آئین‌نامه اختلالهای یادگیری خاص در سال 1969 گنجانده شد. این تعریف به شرح ذیل است:
    «کودکان مبتلا به اختلالهای یادگیری خاص در یک یا چند فرآیند اساسی روان‌شناختی از قبیل فهم یا کاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری مشکل دارند، این مشکلات ممکن است به صورت اختلال در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن یا حساب بروز کند. این تعریف شامل شرایطی از جمله نارساییهای ادراکی، آسیب مغزی، بدعملکردی جزئی مغز ، نارساخوانی، زبان پریشی تحولی  و غیره می‌شود، اما آن دسته از مشکلات یادگیری را که نتیجه نقصهای بینایی، شنوایی، یا حرکتی، عقب‌ماندگی ذهنی، اختلالهای هیجانی یا محرومیتهای محیطی است، شامل نمی‌شود» (لرنر، 1993).
    این تعریف به طور گسترده پذیرفته شد و در بسیاری از ایالت ‌های امریکا مورد استفاده قرار گرفت. نتایج دو بررسی که به وسیلة وزرات آموزش و پرورش امریکا در سالهای 1974 و 1975 انجام شد، نشان داد که 62 درصد از 50 ایالت امریکا تعریف مزبور را بکار بردند (مرسر ، فورگان ، و ولکلینگ ، 1976، مارفی ، 1976). پس از چندی انتقادهای فزاینده نسبت به تعریف NACHC و ارائه قانون عمومی 142-94 موجب شد تا تلاشهای زیادی برای اصلاح و بهبود تعریف مذکور صورت گیرد. مسئولیت اصلاح این تعریف را وزارت آموزش و پرورش امریکا برعهده گرفت. در سال 1977 تعریف دقیق‌تری از اختلالهای یادگیری در آئین‌نامه فدرال  بیان گردید.
    2) تعریف آئین‌نامه فدرال (1977):
    وزارت آموزش و پرورش امریکا پس از تلاشهای گسترده برای اصلاح تعریف کمیته مشورت ملی (NACHC) آئین‌نامة فدرال 1977 را انتشار داد که شامل مقررات وضع شده برای تعریف و مشخص کردن دانش‌آموزان دارای اختلالهای یادگیری تحت قانون 142-94 بود. این تعریف تقریباً مشابه با تعریف کمیتة مشورتی ملی در مورد کودکان معلول می باشد (NACHC). وبه شرح زیراست:
    «اختلال یادگیری ویژه به معنی اختلال در یک یا چند فرآیند اساسی روان‌شناختی مانند درک یا کاربرد زبان گفتاری یا نوشتاری است که ممکن است خود را به صورت توانایی ناقص در گوش دادن، فکر کردن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن یا انجام محاسبات ریاضی نشان دهد. این اصطلاح شامل اختلالهای ادراکی، آسیب‌مغزی، بدعملکردی جزئی مغز، نارساخوانی و زبان پریشی تحولی می‌شود. اما کودکانی را که مشکلات یادگیری آنان ناشی از نقصهای بینایی، شنوایی، یا حرکتی بوده یا براثر عقب‌ماندگی ذهنی، اختلال هیجانی، یا محرومیت‌های محیطی، فرهنگی یا اقتصادی ایجاد شده باشد، دربرنمی ‌گیرد (به نقل از هانت و مارشال ، 2002).»

    دسته بندی: مباحث رشته ها » مبانی نظری

    تعداد مشاهده:
    13
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.rar

    فرمت فایل اصلی: word

    تعداد صفحات: 140

    حجم فایل:391
    کیلوبایت

    • محتوای فایل دانلودی:

      مبانی نظری اختلالهای یادگیری و خواندن
      دارای 140 صفحه با فرمت ورد و قابل ویرایش می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

امکان سنجی اجرای روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بودجه ریزی عملیاتی

مرجع فایلهای امورزشی | امکان سنجی اجرای روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بودجه ریزی عملیاتی

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت روابط عمومی از نظر تا عمل

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت روابط عمومی از نظر تا عمل

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت روان شناسی تربیتی

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت روان شناسی تربیتی

RSS feed.

  • مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت روان شناسی تربیتی

    دسته بندی : مباحث رشته ها » عمومی رشته ها

    دانلود پاورپوینت روان شناسی تربیتی
    دارای 271 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.
    دید کلی
    تربیت معادل اصطلاح انگلیسی education است که گاهی نیز به پرورش ترجمه شده است. در هر حال تربیت عبارت است از جریانی منظم و مستمر که هدف آن کمک به رشد جسمانی ، شناختی ، روانی ، اخلاقی و اجتماعی یا بطور کلی رشد شخصیت افراد در جهت کسب هنجارهای مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعدادهای آنهاست. به این ترتیب واژه تربیت معنی کلی‌تری می‌یابد و از آنجا که نظام تربیتی ، نظامی گسترده است، روان شناسی تربیتی در بدو تاسیس عمده زمینه‌های تربیت را شامل می‌شد، اما با رشد سایر حوزه‌های روان شناسی حیطه عمل آن محدودتر گشته و تنها مسائل تربیتی مربوط به شرایط آموزشگاهی و آموزش را شامل شد.

    تاریخچه
    از زمانی که « ویلهلم وونت » (Willhelm Wundt) در سال 1879 آزمایشگاه روان شناسی خود را در دانشگاه لایپزیک تاسیس نمود، همه پژوهشهایی که از آن پس در مورد مسائل رشد آدمی ، تفاوت فردی ، هوش ، انگیزش ، یادآوری و فراموشی ، ارزشیابی تحصیلی ، شیوه‌های یادگیری و هر نوع پژوهشی که با آموزش و پرورش ارتباط داشته است، انجام گرفتند، ستون اصلی روان شناسی تربیتی را تشکیل می‌دهند. نخستین کتاب روان شناسی تربیتی که به وسیله «ثرندایک » (Thorndike,E.L) در سال 19133 انتشار یافت، به تحقیق در مورد طبیعت و فطرت آدمی تفاوتهای فردی و قانونهای یادگیری پرداخت و مسائل آموزشی را با روشهای علمی توصیفی و آزمایشی مورد بررسی قرار داد.

    نقش و تاثیر در زندگی
    امروه رونق اقتصادی ، پویائی فرهنگی ، آسایش عمومی و بطور کلی توانائی صنعتی و خودکفائی هر جامعه‌ای به نظام آموزشی برتر و پیشرفته‌تر آن وابسته است. زمانی که به دستگاههای عظیم آموزشی در کشورهای قدرتمند جهان نظر بیافکنیم، مشاهده می‌کنیم که چه نیروی بزرگی و با چه برنامه‌های سنجیده‌ای برای تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان ، کارگران فنی ، مهندسان ، حسابداران ، مدیران ، معلمان و بسیاری متخصصان دیگر دست‌اندرکارند و برای تربیت مدرسان و کارشناسان هر یک از این رشته‌ها سازمانهای گوناگون دیگری با برنامه‌ها ، تکنیکها و روشهای خاص به فعالیت ادامه می‌دهند. موفقیت این سازمان آموزشی ، وابستگی تام به اجرای درست یافته‌ها و دستاوردهای روان شناسی تربیتی دارد.

    ساختار
    ساختار عمل روان شناسی تربیتی بطور کلی در سه مرحله انجام می‌گیرد: در مرحله نخست که فعالیتهای پیش از آموزش نامیده می‌شود، مواردی چون بررسی اهداف شناختها و ویژگیهای یاد گیرنده را در برمی‌گیرد. در مرحله دوم یا فعالیتهای ضمن آموزش مسائلی چون انگیزش _ فرایند یادگیری ، ویژگیهای معلمان و تدریس موثر مورد بحث قرار می‌گیرد و آخرین مرحله یا فعالیتهای پس از آموزش ، به موضوع ارزشیابی از عملکرد اختصاص دارد.

    شیوه عمل
    در هر یک از ساختارهای فوق ، روان شناسی تربیتی با استفاده از شیوه‌های پژوهش علمی به شناسایی مسائل تربیتی می‌پردازد. شیوه عمل آن هر چند کاملا از دسته پژوهشهای آزمایشی در علوم تجربی نیست، اما به روشهای علمی و دقیق اهمیت فراوان داده می‌شود.

    ارتباط با سایر علوم
    روان شناسی تربیتی دانشی است که به دین ، فلسفه و پژوهشهای آزمایشگاهی وابسته است. به ویژه با روان شناسی علمی پیوندی استوار دارد. در این حوزه با روان شناسی رشد ، روان شناسی شخصیت ، روان شناسی کودک ، اندازه گیری و ارزشیابی و روان شناسی یادگیری مرتبط است.

    کاربردها
    روان شناسی تربیتی نقش کارسازی در شناخت شاگردان ، تربیت معلمان و طرح و اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی به عهده دارد. تدوین و طرح ریزی محتوای درسی سالهای مختلف تحصیلی بر پایه اصول و کشفیات روان شناسی تربیتی ، آشناسازی معلمان با شیوه‌های تدریس نوین که حاصل پژوهشهای روان شناسی تربیتی است و کاربست دیگر یافته‌های تربیتی در شرایط آموزشگاهی به بهبود عملکرد یاد گیرندگان و در نتیجه رسیدن به اهداف جزئی و کلی تربیتی در سطح فردی و جامعه خواهد شد.

    با شناخت تاثیر مهم یافته‌های این شاخه از علم در پیشرفت فرد و جامعه توجه بیشتری بر این علم مبذول می‌شود. استفاده از یافته‌های این علم سرعت بیشتری را در رشد علمی ، تکنولوژیک اقتصادی و … جامعه خواهد داشت.

    سرفصل ها:

    مراحل فعاایت های آموزشی
    تهیه و تدوین هدف های آموزشی
    طبقه بندی هدف های آموزشی
    رفتار ورودی و سنجش آغازین
    تعریف و انواع یادگیری
    یادگیری از راه شرطی شدن
    یادگیری شناختی
    حافظه و فراموشی
    یادگیری مفاهیم و اصول
    حل مسئله و آفرینندگی
    روش های کلی آموزشی
    آموزش برای یادگیری در حد تسلط
    آموزش به کمک روش های تغییر رفتار

    • محتوای فایل دانلودی:

      دانلود پاورپوینت روان شناسی تربیتی
      دارای 271 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید

 

پاورپوینت آموزش نرم افزار Snag it

مرجع فایلهای امورزشی | پاورپوینت آموزش نرم افزار Snag it

RSS feed.

 برای توضیحات بیشتر و دانلود کلیک کنید