فروش فایل5

فروشگاه فایل

فروش فایل5

فروشگاه فایل

پاورپوینت مدل کسب و کار (بخش 19 کارگاه کارآفرینی و تولید)

پاورپوینت مدل کسب و کار (بخش 19 کارگاه کارآفرینی و تولید)

RSS feed.

پاورپوینت نظریه تضاد لوئیس کوزر

پاورپوینت نظریه تضاد لوئیس کوزر

RSS feed.

  • پاورپوینت نظریه تضاد لوئیس کوزر
    پاورپوینت نظریه تضاد لوئیس کوزردسته: علوم تربیتی
    بازدید: 164 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 389 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 51

    پاورپوینت نظریه تضاد لوئیس کوزر شامل 51 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان جامعه شناسی و علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت نظریه تضاد لوئیس کوزر

    پاورپوینت نظریه تضاد لوئیس کوزر شامل 51 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان جامعه شناسی ، علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    لوییس کوزر یکی از اولین نظریه­پردازان مدرن تضاد بود. او قبل از رالف دارندورف کار مهمی درباره تضاد چاپ کرد. این کار رنگ و بوی کارکردگرایی داشت و به جای مارکس از زیمل وام گرفته شده بود. در ابتدا در کل شبیه بحث و جدل­های اولیه دارندورف، یک نقد مخرب از کارکردگرایی به نظر نمی­رسید. در نسخه­های بیشتر کارکردی او از نظریه تضاد، کوزر شروع به این کرد که بحث­های استاندارد بر ضد کارکردگرایی چه خواهند شد. تضاد توجه کافی نکرده و پدیده­هایی مانند انحراف و اختلاف عقیده برای موازنه و تعادل در سیستم آسیب­شناسی می­شوند. کوزر به صورت سازش­پذیرانه­ای تئوری­پردازی کارکردگرایی را ـ که اغلب اهمال­هایی در مورد در اهمیت قدرت و منافع داشته است، را نگه داشته است. او از مارکس و دارندورف در مورد نتایج در هم گسیخته تضاد خشونتی پیروی نکرده است؛ به جای آن کوزر در مورد کارهای تحلیلی دارندورف درباره اهمیت و تأکید کارکردهای «­قابلیت سازگاری» و «انسجام» تضاد برای نظام­های اجتماعی جستجو کرده است. بنابراین کوزر تلاش­های کارکردگرایی انتقادی برای نادیده گرفتن تضاد را و نظریه انتقادی را به خاطر تأکید ناکافی بر کارکردهای تضاد تأیید می­کند. به عبارت دیگر او به نظریه زیمل درباره تضاد، که ارتقای انسجام اجتماعی نظام­های اجتماعی، برگشته است.

    کوزر تلاش کرد کارکردگرایی را به خاطر ندیده گرفتن تضاد و نظریه تضاد را به خاطر تأکید ناکافی بر روی کارکردهای تضاد مورد نقد قرار دهد. او به نظریه تضاد زیمل در ارتقای انسجام اجتماعی نظام های اجتماعی، یا حداقل برخی از انتقادی آن برگشت.

    تحلیل های کوزر در این زمینه ها می باشد : (1) عدم تعادل در انسجام بخش های نظام منجر می شود به (2) بروز انواع متفاوتی از تضاد در این بخش ها که باعث (3) انسجام موقتی یک سیستم، که آن هم منجر می شود به (4) افزایش انعطاف در ساختار نظام، افزایش قابلیت برای رفع تعادل های آتی از طریق تضاد وافزایش قابلیت برای سازگاری با شرایط تغییر. کوزر این رویکرد را به وسیله توسعه – حداقل به صورت ضمنی در بحث های استدلالی اش – انواعی از گزینه هایی که استخراج شده اجرا کرد. او با دلایل تضاد شروع کرد .

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه

    دلایل تضاد

    دلایل و علت های تضاد

    خشونت تضاد

    طول دوره تضاد

    کارکردهای تضاد اجتماعی

    کارکردهای تضاد برای گروههای درگیر

    کارکردهای تضاد برای کل اجتماع

    نتیجه گیری

    پایان

    عنوان : نظریه تضاد لوئیس کوزر

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 392 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 51

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت نظریه تضاد لوئیس کوزر

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت نظریه تضاد لوئیس کوزر , پاورپوینت نظریه تضاد لوئیس کوزر , دانلود پاورپوینت نظریه تضاد لوئیس کوزر , پاورپوینت رایگان نظریه تضاد لوئیس کوزر , دانلود پاورپوینت رایگان نظریه تضاد لوئیس کوزر , پاورپوینت زندگی نامه لوئیس کوزر , دانلود پاورپوینت زندگی نامه لوئیس کوزر , پاورپوینت زندگینامه لوئیس کوزر , دانلود پاورپوینت زندگینامه لوئیس کوزر , پاورپوینت کارکرد های تضاد در نظریه لوئیس کوزر

پاورپوینت نظریه مبادله پیتر بلاو

پاورپوینت نظریه مبادله پیتر بلاو

RSS feed.

  • پاورپوینت نظریه مبادله پیتر بلاو
    پاورپوینت نظریه مبادله پیتر بلاودسته: علوم تربیتی
    بازدید: 225 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 324 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 40

    پاورپوینت نظریه مبادله پیتر بلاو شامل 40 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان جامعه شناسی و علوم تربیتی کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت نظریه مبادله پیتر بلاو

    پاورپوینت نظریه مبادله پیتر بلاو شامل 40 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان جامعه شناسی ، علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    پیتر بلاو (2002-1918) یکی از نظریه‌پردازان مکتب مبادله است که تلاش داشت نظریه‌ای را بپروراند که تلفیقی از رفتارگرایی اجتماعی و واقعیت‌گرایی اجتماعی باشد. هدف بلاو، فهم ساختار اجتماعی بر پایه تحلیل فراگردهای اجتماعی حاکم بر روابط میان افراد و گروه‌ها است. به‌زعم وی مسأله اصلی این است که چگونه زندگی اجتماعی در قالب ساختارهای بیش از پیش پیچیده هم‌گروهی میان انسان‌ها سازمان می‌گیرد. تأکید بلاو بر فراگرد تبادل است که به‌نظر او، بیشتر رفتار بشری را جهت می‌دهد و بر روابط میان انسان‌ها و نیز روابط گروه‌ها تسلط دارد.

    بلاو، مبادله را یک جریان اجتماعی می‌داند؛ که ریشه در جریان‌های اولیه روان‌شناختی دارد؛ که بسیاری از پدیده‌های پیچیده از قبیل ساخت و سازمان اجتماعی از آن ایجاد شده است. تمایل اصلی بلاو در تبیین همه امور اجتماعی از دریچه‌ مبادله است و همه رفتارها مانند مبادله تبیین می‌شود.

    مراحل چهارگانه تبادل

    بلاو در این فراگرد چهار مرحله را تشخیص می‌دهد که از تبادل فیمابینی آغاز شده و به ساختار اجتماعی و سپس دگرگونی اجتماعی می‌انجامد. هرکدام از گاهم‌های زیر به گام بعدی منجر می‌شود:

    گام اول: معاملات تبادلی شخصی میان مردم؛

    گام دوم: تمایز در منزلت و قدرت؛

    گام سوم: مشروعیت و سازمان‌یافتگی؛

    گام چهارم: مخالفت و دگرگونی.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه

    مراحل چهارگانه تبادل

    مبادله و قدرت

    مبادله و نفع شخصی

    اصول مبادله بلاو

    نقد نظریه مبادله بلاو

    پایان

    عنوان : نظریه مبادله پیتر بلاو

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 328 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 40

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت نظریه مبادله پیتر بلاو

    قیمت فایل فقط 8,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت نظریه مبادله پیتر بلاو , پاورپوینت نظریه مبادله پیتر بلاو , دانلود پاورپوینت نظریه مبادله پیتر بلاو , پاورپوینت رایگان نظریه مبادله پیتر بلاو , دانلود پاورپوینت رایگان نظریه مبادله پیتر بلاو , پاورپوینت نظریه‌ تبادل ساختاری پیتر بلاو , دانلود پاورپوینت نظریه تبادل ساختاری پیتر بلاو , پاورپوینت نظریه مبادله چیست , دانلود پاورپوینت نظریه مبادله چیست , پاورپوینت تعریف مبادله چیست , د

پاورپوینت مفهوم تولید در اقتصاد

پاورپوینت مفهوم تولید در اقتصاد

RSS feed.

  • پاورپوینت مفهوم تولید در اقتصاد
    پاورپوینت مفهوم تولید در اقتصاددسته: اقتصاد
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: pptx
    حجم فایل: 405 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 54

    پاورپوینت مفهوم تولید در اقتصاد شامل 54 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان اقتصاد کاربرد دارد

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    پاورپوینت مفهوم تولید در اقتصاد

    پاورپوینت مفهوم تولید در اقتصاد شامل 54 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان اقتصاد وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

    مقدمه

    واژه Production در لغت به معانی استخراج، فرآورده، محصول، کار، عمل، نتیجه، ارائه و تولید آمده است و در اقتصاد، خلق مطلوبیت از طریق فعالیت انسانی است. تولید از نظر علم اقتصاد، دربردارنده خلق اشیا توسط انسان نیز هست؛ ولی شامل دیگر فعالیت‌های خدماتی چون حفاظت و نگهداری، پاکیزه‌سازی و ... هم می‌شود.

     در یک تعریف کلی‌تر، تولید عبارت است از هرگونه فعالیت و کار (صرف انرژی) که عنصر یا عناصری از طبیعت را به مصرف انسان نزدیک کند؛ برای مثال کشت گندم که  از یک دانه گندم چندین ده‌دانه به‌وجود می‌آورد؛ یعنی خاک را به مصرف نزدیک می‌سازد. تولید را ایجاد فایده و مطلوبیت برای ارضای خواسته‌های افراد می‌دانند؛‌ در عین  حال تولید، رشته‌ای از فعالیت‌های انسانی است که عوامل تولید توسط آنها با یکدیگر ترکیب شده و کالاها و خدمات مورد نیاز افراد را فراهم می‌کند. تولید کردن یعنی ایجاد فواید اقتصادی جدید. مفهوم تولید، علاوه‌بر جریان تغییر کالاها، شامل کلیه خدماتی است که در بهبود فایده کالا مؤثر بوده و به‌هنگام نیاز در دسترس افراد قرار می‌گیرند.

    تولیدکنندگان اقتصادی برای کسب سود بیشتر عوامل تولیدی را به‌گونه‌ای مناسب با یکدیگر ترکیب می‌کنند. همچنین روند فعالیت‌های تولیدی آنها چنان است که کمترین هزینه‌های تولیدی را برای یک سطح تولید مشخصی به‌دنبال دارد. به این ترتیب، علاوه‌بر تولید و مباحث مربوط به آن، هزینه‌های تولید نیز نقش مهمی در فعالیت‌های اقتصادی ایفا می‌کنند.

    مباحث تولید، بخش‌های عمده‌ای از علم اقتصاد را تشکیل می‌دهد. میزان تولیدات و ارزش اقتصادی آن یکی از مهم‌ترین ابزار اندازه‌گیری موفقیت‌های اقتصادی کشوهاست. به‌نظر ژان باتیست سی ، هر کالایی هنگامی تولید تلقی می‌شود، که ارزش آن برای مصرف‌کننده مساوی هزینه‌های تولید باشد. تولیدکننده‌ای که کالایی را تولید کند و قادر به فروش آن نباشد، در حقیقت چیزی تولید نکرده است.

    کلپام: با نوشتن "قوطی‌های خالی اقتصادی" که در مجله اقتصادی کمبریج چاپ شد، بدعت بزرگی گذاشت. قوطی‌های اقتصادی بنا به ادعای کلپام خالی‌اند؛ چیزی جز عناصر تشکیل‌دهنده نظام مارشالی نبود. نظامی که در آن مارشال به صنایع با هزینه‌های افزایش‌یابنده و کاهش‌یابنده اشاره دارد و معتقد است که باید مشمول پرداخت مالیات و دریافت مساعدت مالی شوند.

    تولید ناخالص ملی در یک کشور به ارزش پولی کالاها و خدمات اقتصادی تولید شده توسط خانوار، واحدهای اقتصادی، سازمان‌های غیر انتفاعی، ‌اتحادیه‌ها، سازمان‌های خیریه و غیره در طی یک زمانی معین که به‌طور معمول یک سال است، اطلاق می‌شود. تولید ناخالص داخلی به ارزش کالاها و خدمات تولیدشده، توسط عوامل تولید یک کشور به قیمت تجاری، گفته می‌شود.

    فعالیت‌های تولیدی باعث ایجاد انواع مختلفی از کالاها می‌شوند که عبارتند از:

    کالاهای تولیدی؛ این کالاها موجب تولید کالا و خدمات دیگری می‌شوند.

    کالاهای مصرفی؛ این کالاها پس از اتمام مراحل تولید، برای مصرف به‌دست مردم می‌رسد. هدف از تولید، رفع نیازهای مردم و جوامع است. رفاه اقتصادی جوامع نیز با تولید ارتباط دارد. افزایش تولیدات و تأمین نیازهای افراد، افزایش رفاه اقتصادی را به‌دنبال خواهد داشت. به این ترتیب، ازدیاد تولیدات، یکی از مهم‌ترین اهداف اقتصادی کلیه کشورها است.

    و ...

    فهرست مطالب

    مقدمه

    منابع تولید

    تابع تولید

    منحنی امکانات تولید

    انواع تولید

    اشکال فعالیت‌های تولیدی

    پایان

    عنوان : مفهوم تولید در اقتصاد

    فرمت : پاورپوینت

    حجم : 408 کیلوبایت

    تعداد صفحات : 54

    پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

    پاورپوینت مفهوم تولید در اقتصاد

    قیمت فایل فقط 9,800 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت مفهوم تولید در اقتصاد , پاورپوینت مفهوم تولید در اقتصاد , دانلود پاورپوینت مفهوم تولید در اقتصاد , پاورپوینت رایگان مفهوم تولید در اقتصاد , دانلود پاورپوینت رایگان مفهوم تولید در اقتصاد , پاورپوینت تولید چست , دانلود پاورپوینت تولید چست , پاورپوینت تعریف تولید , دانلود پاورپوینت تعریف تولید , پاورپوینت تابع تولید چیست , دانلود پاورپوینت تابع تولید چیست , دانلود مفهوم تولید در اقتص

پاورپوینت Six Sigma،شش سیگما

پاورپوینت Six Sigma،شش سیگما

RSS feed.

  • پاورپوینت Six Sigma،شش سیگما
    پاورپوینت Six Sigma،شش سیگمادسته: مدیریت
    بازدید: 2 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 1184 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 60

    این پاورپوینت در مورد شش سیگما و نقش آن در سازمان در 60 اسلاید زیبا می باشد

    قیمت فایل فقط 6,000 تومان

    خرید

    پاورپوینت Six Sigma ، شش سیگما

    •سیگما اصطلاحی است که در آمار برای نشان دادن انحراف از «استانداردهای از قبل تعریف شده» به کار می‌رود. سیگما نشانگر درجه انحراف در مجموعه‌ای از اندازه‌گیری‌ها و یا یک فرآیند است.


    •تلفیق و یکپارچه‌سازی صحیح تکنیک‌های آماری در سیستمی جامع به نام شش سیگما صورت می‌گیرد، شش سیگما مسیری را جهت تبدیل داده‌ها به دانش مورد نیاز سازمان ایجاد می‌کند که در نتیجه آن تغییرات فرآیند مدار حاصل می‌گردد، جامعه کیفیت آمریکا دو مؤلفه تشکیل‌دهنده ‌شش سیگما را راهبرد (استراتژی) و سنجه‌ها می‌داند.

         نخستین بار شش سیگما در سال 1980 مطرح گردید و شرکت های بزرگ آمریکا ( همچون موتورولا ) آن را سرلوحه عملکرد خود قرار دادند و دستاوردهای علمی ارزنده ای نیز داشتند. این روش بعدها مورد توجه اروپایی ها و ژاپنی ها قرار گرفت..                                     

        نام شش سیگما را به بیل اسمیت در دهه هفتاد نسبت می دهند. وی هم اکنون پدر شش سیگما خوانده می شود.
    شش سیگما نیز یک مفهوم آماری است که به سنجش فرآیند از لحاظ تعداد عیوب می‌پردازد. دستیابی به سطح شش سیگما به معنی آن است که فرآیند‌های ما تنها 4/3 خطا در میلیون را دارا هستند، به عبارت دیگر آن‌ها تقریباً در حد کمال عمل می‌کنند، شش سیگما همچنین یک فلسفه‌ مدیریت است که به حذف انحرافات از طریق انجام مجموعه‌ای ازعملیات شامل ادراک، اندازه‌گیری و بهبود فرآیندها می‌پردازد. با پایین آمدن سطح سیگما، تعداد عیوب در هر یک میلیون مورد بیشتر می‌شود که میزان آن در جدول زیر قابل رؤیت است
    •عبارت است از نحوه به کارگیری ابزارها و تکنیک‌های شش سیگما در قالب پروژه‌های تعریف شده جهت حصول اهداف. لازمه پیاده‌سازی موفق شش سیگما، ایجاد زیرساختی اثربخش برای انتخاب، پشتیبانی و اجرای پروژه‌های شش سیگما می‌باشد. این پروژه‌ها بر تحقق اهداف راهبردی متمرکز می‌باشند، مؤلفه دوم شش سیگما سنجه‌های این رویکرد می‌باشند. سنجه‌ها، معیارهای اندازه‌گیری و پایش پیشرفت پروژه‌ها بوده و منجر به درک صحیح فرآیند‌های تحت بهبود می‌گردند

    قیمت فایل فقط 6,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : پاورپوینت Six Sigma،شش سیگما , پاورپوینت Six Sigma , شش سیگما