- پروژه کاربردهای روانشناسی در محیط کار
دسته: روانشناسی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 15 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 25پروژه کاربردهای روانشناسی در محیط کار در 25 صفحه
ورد قابل ویرایش با فرمت docفهرست مطالب
مقدمه
قلمرو روانشناسی در کار
کاربردهای کنونی روانشناسی در محیط کار
زمینه های کاربرد روانشناسی در محیط کار
انتظارات مدیران سطوح مختلف سازمانها از روانشناسی
پیشنهادات
خلاصه
منبع
مقدمه :
در فصل حاضر فهرستی از ابعاد گوناگون کاربرد دانش روانشناسی
در کار و در حیطه زمانی برای دانشجویان رشته های مختلف و به ویژه
برای مدیران آینده و کنونی سازمانها معرفی شده است . دلیل اینکه
مدیران را مخاطب قرار داده ایم آن است که به نظر می رسد جوانه هر
گونه تغییر و تحول سازمانی باید در تفکر منطقی , باور داشتها و در
عقل سلیم مدیران , خاصه مدیران سطوح بالای سازمانهای دولتی و بخش
خصوصی کشورمان بارور شود . اگر بالاترین سطوح مدیریت یک سازمان با
دانش روانشناسی و کاربردهای وسیع آن در همه ابعاد حیات سازمانی
آشنا نباشد , سرپرست واحد کوچکتر سازمان نیزنمی تواند در تحلیل
مشاغل و در آزمایش و انتخاب , آموزش , ارزشیابی و استفاده از
نظامهای تشویق و تنبیه , افزایش سطح روحیه و کارآمدی کارکنان تحت
نظارت خود , از روشهای علمی شناخته شده استفاده کند .قلمرو روانشناسی در کار :
روانشناسی که آن را به عنوان مطالعه علمی رفتار و فرآیندهای
ذهنی موجود زنده تعریف می کنیم . از دو جنبه علمی و عملی یا حرفه
ای مورد توجه قرار می گیرد . وقتی درباره تحقیقات روانشناسی و
استفاده از روشهای علمی برای شناخت رفتار آدمی صحبت می کنیم در
این صورت با علم روانشناسی سروکار داریم و هنگامی که درباره
کاربرد یافته های روانشناسی در ابعاد گوناگون حیات انسانی سخن می
گوییم حرفه روانشناسی را مورد توجه قرار داده ایم . یک نفر
روانشناس حرفه ای نیز مانند یک فیزیکدان یا زیست شناس با کاربرد
یافته های علمی رشته تخصصی خود به منظور حل مشکلات عملی
مردم سروکار دارد . در قلمرو کاربرد روانشناسی در کار رفتار آدمی
در رابطه با کار مورد مطالعه قرار می گیرد و هدف اصلی روانشناس
مطالعه و کاربرد آن دسته از اصول و یافته های روانشناسی است که در
رابطه بین انسان و کار او اثر می گذارد . به اعتقاد بعضی از صاحب
نظران , حیطه روانشناسی صنعتی از قلمرو روانشناسی در کار ,
محدودتر است . در مورد روانشناسی صنعتی رفتار آدمی در همه مراحل
تولید , توزیع و مصرف کالاها و خدمات مورد مطالعه قرار می گیرد ,
بطور کلی می توان گفت که :در روانشناسی صنعتی
با بررسی رفتار آدمی و کاربرد
حقایق روانشناسی در حل مسایل
انسانی در سازمانها سروکار داریم . برای روانشناسی صنعتی یافته
های روانشناسی به صورت نظریه ها و روابط
علّی بین محرک و پاسخ مطرح
است .نکته مهم دیگر آنکه روانشناس از این یافته ها برای شناخت
رفتار آدمی در رابطه با کار و مسایل انسانی ناشی از کار استفاده
می کند , بنابراین می توان قلمرو روانشناسی کار را به عنوان
مطالعه رفتار آدمی در آن جنبه از حیات بدانیم که :۱-
با کار پیوندی تنگاتنگ دارد و رفتار آدمی را در رابطه با آن تحت
مطالعه و بررسی قرار می دهد .۲- برای به حداقل رساندن
مشکلات انسانی در کار از قوانین و یافته های روانشناسی استفاده می
کند .در روانشناسی صنعتی کوشش اصلی آن روانشناس آن است که
:۱- هر سازمان تولیدی یا خدماتی به
تولید آن دسته از کالاها و خدمات بپردازد که اولاً نیازهای معقول
آدمی را تامین کند و ثانیاً در این راه رفاه جسمی و ارزشهای شخصی
و انسانی مردم نیز مورد توجه قرار گیرد .۲- کارآیی و خاصه اثر بخشی
فعالیت کارکنان سازمانها در تولید و توزیع کالاها و خدمات افزایش
یابد .۳-
شرایطی فراهم شود تا کارکنان سازمانها با اعتقاد و علاقه به
فعالیت بپردازند .۴- ارزشهای شخصی و انسانی کارکنان
سازمانها همچنان محفوظ باقی بماند و موجباتی فراهم گردد که ایمنی
کارکنان در زمینه های سلامت جسمی و روانی تامین شود .۵- بهداشت روانی کارکنان سازمانها
با تمام ابعاد آن تامین می شود و رشد و بالندگی شخصیت آنان همراه
با افزایش کارآیی و اثر بخشی فعالیتشان مورد نظر قرار گیرد
.۶- مسایل انسانی در محیط کار
حل شود و اگر بخواهیم واقع بینانه تر بیان کنیم مسایل و مشکلات
انسانی در محیط کار به حداقل برسد .قیمت : 4,800 تومان
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و
همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .
کلمات کلیدی :
پروژه کاربردهای روانشناسی در محیط کار ,
پروژه کاربردهای روانشناسی در محیط کار ,
انتظارات مدیران سطوح مختلف سازمانها از روانشناسی ,
تحقیق کاربردهای روانشناسی در محیط کار ,
دانلود مقاله کاربردهای روانشناسی در محیط کار ,
روانشناسی در کار ,
روانشناسی محیط کار ,
کاربردهای روانشناسی در محیط کار ,
کاربردهای کنونی روانشناسی در محیط کار ,
مقاله کاربردهای روانشناسی در محیط کار